Fără îndoială, una dintre cele mai sănătoase diete este cea mediteraneeană. În cadrul acesteia, consumul de carne roşie este redus semnificativ, privilegiindu-se legumele şi leguminoasele (mazăre, soia, linte, năut), fructele, cerealele integrale, seminţele, nucile şi nelipsitul ulei de măsline.

Pentru aportul de proteine, se privilegiază peştele (somon, macrou, păstrăv), lactatele nu foarte grase şi carnea de pasăre, iar condimentele sunt alternativa sănătoasă a excesului de sare. De asemenea, dieta presupune consumul alimentelor de sezon, precum şi al vinului roşu (în cantităţi moderate!). Toate alimentele consumate trebuie să fie în stare proaspătă, să nu fie procesate. 

Prelungeşte speranţa de viaţă 

Adoptând dieta mediteraneană, ai toate şansele să ajungi la adânci bătrâneţi. Acest regim sănătos asigură longevitatea prin efectul protector contra bolilor. Astfel, scade cu 36% riscul de mortalitate prin cancer şi cu 32% pe cel de deces de cauză cardiovasculară.

 Protejează inima

Încă de la începutul anilor 1990, studiul Lyon Diet Heart a evidenţiat beneficiile dietei mediteraneene în prevenţia riscurilor cardiovasculare. De atunci, numeroase alte cercetări au confirmat acest lucru. O cercetare efectuată pe un eşantion de peste 7.000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 55 şi 80 de ani a arătat că dieta mediteraneană reduce semnificativ incidenţa complicaţiilor cardiovasculare (mai ales accidentul vascular cerebral), mult mai bine decât un regim sărac în grăsimi.

Află alte beneficii ale acestei diete pe clicksanatate.ro.

Sursa foto: losingweightdone.com