Fulgi de ovaz

 

Sunt ideali pentru un mic dejun sănătos,deoarece eliberează energie pe parcursul zilei,astfel încât nu vei mai simţi nevoia să apelezi la tot felul de gustări bogate în zaharuri. Combină fulgii de ovăz cu iaurt degresat şi fructe proaspete şi vei avea un mic dejun consistent şi delicios.

Fasole

 

Boabele de fasole uscată sunt un mic rezervor de fibre solubile,care-ţi oferă o senzaţie de saţietate de lungă durată. Chiar dacă au în conţinutul ei şi carbohidraţi,fasolea este arma secretă împotriva kilogramelor în plus,deoarece echilibrează nivelul de zaharuri din sânge şi scade colesterolul.

Quinoa

 

Mai puţin cunoscută la noi,quinoa mai este numită şi cerealasupremă deoarece este bogată în proteine şi conţine toţi cei 9 aminoacizi esenţiali pentru buna funcţionare a organismului. Quinoa nu conţine gluten şi este o sursă de magneziu,calciu şi vitamina B6. Se prepară asemeni orezului.

Legume

 

Da,chiar şi legumele conţin carbohidraţi,cei drept în proporţii mai reduse. Cei mai mulţi se regăsesc în morcovi,ţelină şi păstârnac,adică acele legume care au o consistenţă mai tare. Legumele au şi multă apă,substanţe minerale şi antioxidanţi,aşadar sunt ideale în dietă.

Paste integrale

 

Chiar dacă eşti cu ochii pe cântar,asta nu înseamnă că nu te poţi răsfăţa din când în când cu o porţie de paste cu sos de roşii. Secretul este să le alegi pe cele din făină integrală,deoarece acestea eliberează energie mai lent şi îşi păstrează şi o parte din substanţele nutritive. De asemenea,nu fierbe pastele de tot,ci lasă-le puţin al dente,adică uşor crude şi astfel vei mesteca mai mult şi vei mânca mai puţin.