După dieta pe care ai ţinut-o ca să intri în noua ta garderobă festivă,vrei să păstrezi cât mai mult acest avantaj.

Dar este atât de greu să mănânci echilibrat,când ceilalţi se înfruptă din toate bunătăţile!

Îţi propunem câteva deserturi savuroase,cu un conţinut foarte scăzut de zahăr şi de grăsimi,dar bogate în calciu şi în betacaroten.

Aceste substanţe nutritive vor stimula arderile de grăsimi şi te vor ajuta ­să-ţi păstrezi silueta.

Tartă cu brânză şi lămâie (288 kcal / porţie)

Ingrediente:250 g făină;150 g unt (65%);2 lămâi;500 g brânză degresată;150 g smântână (12%);5 linguri zahăr;3 ouă.

Preparare:Se prepară un aluat de tartă din făină,unt şi un ou,care se întinde într-o formă de tartă şi se coace 10 minute.

Se amestecă între timp brânza cu zahărul,smântâna,gălbenuşurile,zeama şi coaja de lămâie şi albuşurile bătute spumă.

Se pune peste aluat şi se mai coace 35 de minute.

Pont:Această tartă are un conţinut ridicat de calciu,un mineral care împiedică stocarea grăsimilor pe abdomen.

Şarlotă cu ciocolată (155 kcal / porţie)

Ingrediente:8 pişcoturi;100 g ciocolată neagră (70% cacao);4 ouă;150 ml cafea îndulcită.

Preparare:Se topeşte ciocolata în două linguri de cafea şi după ce se răceşte,se adaugă gălbenuşurile,apoi albuşurile bătute spumă şi se dă la frigider.

Se rup pişcoturile în jumătate şi se însiropează în cafea. Se pun în patru pahare câte patru jumătăţi de pişcoturi,se împarte crema în pahare şi se dă la frigider două ore.

Pont:Conţinutul ridicat de magneziu şi de antioxidanţi din cacao anihilează hormonii de stres (care te fac să mănânci multe dulciuri). 

Cremă de zahăr ars cu ciocolată (148 kcal / porţie)

Ingrediente:4 ouă;100 g ciocolată neagră (70% cacao);500 ml lapte degresat;6 linguri zahăr.

Preparare:Se topeşte ciocolata tăiată bucăţele în lapte,se dă deoparte şi după ce s-a răcit,se pun gălbenuşurile şi albuşurile bătute spumă.

Se caramelizează zahărul într-o cratiţă şi se tapetează pereţii cu caramel. Se toarnă compoziţia cu lapte şi se dă la cuptor pentru 30 de minute.

Pont:Conţinutul ridicat de magneziu şi de calciu din acest desert stimulează arderile grăsimilor.

Fursecuri de Crăciun (150 kcal / porţie)

Ingrediente:250 g făină;100 g unt (65%);100 g miere;1 lămâie;1 linguriţă ghimbir;1 linguriţă scorţişoară;1 praf de copt.

Preparare:Se amestecă făina cu untul,mierea,coaja rasă de lămâie,aromele şi praful de copt până se obţine un a­luat elastic. Se dă la frigider două ore,apoi se întinde o foaie de 5 mm şi se taie fursecuri care se coc 15-20 de minute la foc potrivit.

Pont:Cele trei ingrediente,ghimbirul,scorţişoara şi coaja rasă de lămâie,sunt adevăraţi aliaţi ai siluetei şi duşmani redutabili ai depozitelor de grăsimi.

Trufe cu ciocolată (275 kcal / porţie)

Ingrediente:150 g ciocolată neagră;50 g unt degresat ;1 gălbenuş;1 esenţă de rom;100 ml frişcă lichidă;50 g cacao.

Preparare:  Se topeşte ciocolata mărunţită cu frişca lichidă pe foc mic.

După ce s-a răcit puţin,se adaugă gălbenuşul,untul,esenţa de rom,se amestecă bine şi se dă compoziţia la frigider.

După o oră,se mixează două minute,apoi se formează trufe care se tăvălesc prin cacao.

Pont:Atuul acestui desert este conţinutul ridicat de cacao,ingredient care stimulează arderile.