Stimulează imunitatea

Nu numai că ghimbirul conţine substanţe chimice care luptă împotriva rinovirusului (cea mai frecventă cauză a răcelilor),consumul de ceai de ghimbir poate reduce,de asemenea,congestia şi ameliora alte simptome frecvente în gripă,potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Cardiff,Marea Britanie. Mai mult,pentru că are antioxidanţi imunostimulatori,ghimbirulreduce febra.

Uşurează durerile provocate de artrită

„Există unele dovezi că ghimbirul poate fi de ajutor în reducerea durerii articulare şi a inflamaţiilor la pacienţii cu artrită“,spune dieteticiana Danielle Capalino. Asta deoarece ghimbirul conţine gingerol,un antiinflamator puternic. Într-un studiu,publicat în „ Arthritis &Rheumatology“,extractul de ghimbir reduce semnificativ simptomele osteoartritei  genunchiului.

Citeşte şi:Arde caloriile cu ceaiul de ghimbir

Calmează durerile musculare

Cercetări recente arată că ghimbirul acţionează ca un analgezicnatural şi antiinflamator şi poate uşura durerile musculare post-antrenament. Într-un studiu publicat în „Journal of Pain“,participanţii care au luat două grame de ghimbir pe zi (1 lingură de ghimbir proaspăt sau 3/4 linguriţă de ghimbir pudră) au suferit mai puţine dureri musculare induse de efort la 24 de ore după antrenament.

Citeşte şi:Baia cu ghimbir are un puternic efect detoxifiant

Te scapă de balonare

Ghimbirul te scapă de balonare,dar poate să şi uşureze digestia,fiind cunoscut ca o plantă carminativă (ceea ce înseamnă că elimină gazele în exces). Compuşi din ghimbir stimulează sucurile gastrice stimulând digestia.

Uşurează durerile de cap

Un studiu recent arată că pudra de ghimbir este la fel de eficientă în tratarea migrenelor ca medicamentele care se prescriu împotriva acestor dureri. Mai mult,ghimbirul ajuta la înăbuşirea greţurilor,care însoţesc adesea o durere de cap.