Grăsimile: bune sau rele

Grăsimile nu sunt rele pentru sănătate. Important este să le consumi cu moderaţie. Fiecare masă trebuie să conţină o porţie de grăsime în proporţie adecvată cu restul alimentelor. Alege întotdeauna grăsimile de bună calitate, care sunt prezente în următoarele alimente:

Uleiul de nucă de cocos

Uleiul de nucă de cocos extravirgin este un aliment din ce în ce mai popular datorită conţinutului de acizi graşi esenţiali, printre care acidul lauric şi acidul palmitic. Este, de asemenea, o grăsime pe care o putem folosi pentru gătit, deoarece manevrează foarte bine temperaturile ridicate fără a se deteriora. Uleiul de cocos, care se solidifică sub 23 de grade Celsius, este un aliment medicamentos. Este, de asemenea, un ingredient în produsele cosmetice naturale şi de casă, deoarece este ideal pentru hrănirea pielii şi a părului.

Uleiul de seminţe de in

Uleiul de seminţe de in, care este extras din prima presare la rece a seminţelor de in, este un produs bogat în substanţe nutritive, printre care acizi graşi Omega-3, care au proprietăţi antiinflamatorii, îmbunătăţesc circulaţia şi echilibrează sistemul nervos. Pentru a beneficia de proprietăţile sale, trebuie să îl consumi rece, deoarece se oxidează dacă este supus căldurii.

Avocado

Avocada este un fruct care se remarcă prin compoziţia sa nutritivă, deoarece are un conţinut ridicat de proteine, grăsimi şi fibre. Avocado are textura unui unt când este foarte copt şi este o încântare în toate felurile de reţete şi un aliment foarte apreciat şi popular în dietele vegetariene şi vegane. Este întotdeauna consumat brut în salate, sosuri, creme sau piureuri.

Nucile de macadamia

Nucile de macadamia sunt cele mai bogate fructe cu coajă lemnoasă în grăsimi sănătoase. Aceste nuci conţin acizi graşi Omega-3, 6 şi 9, despre care se ştie că scad riscul de afecţiuni cardiovasculare. Se recomandă să se mănânce o mână de nuci pe zi.

Gălbenuşul

Oul, dar în special gălbenuşul, este sursă importantă de grăsimi sănătoase. În plus, conţin vitaminele A, B, E şi D, acid folic şi minerale, cum sunt fier, potasiu, magneziu şi fosfor. Poţi consuma aproximativ patru ouă pe săptămână fără niciun risc pentru sănătatea ta.

Credit foto: www.room2board.com