Bei cafea decofeinizată

Cafeina stimulează sistemul nervos central. Se estimează că simplul fapt că bei cafea nedecofeinizată poate creşte metabolismul cu circa 15 la sută în doar 3 ore. Mai adaugă la beneficiile cafeinei şi faptul că reduce riscul de boli cardiovasculare,diabet,declin cognitiv şi,cel mai recent descoperit aspect,scade riscul de deces rematur. 

Deci,cât timp cofeina nu îţi face rău,savurează-ţi în linişte cafeaua. 

Mănânci la micul dejun fulgi de ovăz sau alte cereale

Faci ceea ce trebuie respectând masa de dimineaţă,deoarece programul regulat de masă menţine metabolismul la cote ridicate. Totuşi,proteinele par a fi o alegere mai bună pentru mic dejun.  Este nevoie de mai multă energie pentru a le digera,decât în cazul carbohidraţilor,şi promovează masa musculară.

Aşadar, adaugă 20 de grame de proteine ​​la micul dejun,recomandă Jessica Crandall,purtător de cuvant al Academiei de Nutriţie şi Dietetică.

Nu mănânci,după efort fizic,dacă nu ţi-e foame

Antrenamentele epuizează masa musculară,iar amestecul de substanţe nutritive pe care tu îl oferi organismului,la o oră după ce ai terminat exerciţiile,ajută la recupererea energiei,care este esenţială pentru creşterea masei musculare.

Realimentează-te,deci,cu o gustare formată din proteine ​​şi carbohidraţi.

Uiţi de programul de somn în week-end

Da,vorbim despre programul somnului şi probabil ai auzit-o de un milion de ori,dar merită să ţi se reamintească. Doar o singură noapte de somn pierdută poate da peste cap ritmul circadian care ajută la menţinerea metabolismului în mişcare,într-un ritm rapid,potrivit unui studiu recent realizat de cercetătorii din Marea Britanie. 

Stabileşte-ţi clar o oră de somn pe care să o respecţi întreaga săptămână.

E deja după-amiază când realizezi că nu ai băut suficientă apă

Metabolismul este suma tuturor proceselor din corp care utilizează energie-digestie,contracţie musculară,eliminarea deşeurilor din corp etc. şi ghici ce? Hidratareajoacă un rol important în cele mai multe cazuri. Dacă eşti deshidratată,aceste sisteme pot încetini sau încep să lucreze la niveluri mai puţin optime,ceea ce ar putea încetini,la rândul lor,metabolismul.