Prima greşeală: mic dejun necorespunzător

Mănânci consistent dimineaţa,numai cereale şi fructe,pentru că ţi s-a spus că aceasta e micul dejun „al campionilor”. Studiile arată însă că un meniu consistent la prima oră,bogat în carbohidraţi,te face să-ţi fie foame iar,nu peste mult timp. Asta pentru că,dimineaţa,nivelul de insulină din sânge e mare – iar când mănânci carbohidraţi,nivelul creşte şi mai mult.

Soluţia:Echilibrează aportul de carbohidraţi cu proteine de tipul:  o cană cu brânză de vaci,două ouă fierte,un borcan de iaurt. La capitolul carbohidraţi,o banană,o felie mare de pâine sunt suficiente.

 

A doua greşeală:te zgârceşti la proteine

Chiar şi în timpul dietelor,trebuie să consumi suficiente proteine ca să compensezi pierderile zilnice de masă musculară.

Soluţia:Asigură-ţi un aport zilnic de câte 30 g proteine la fiecare masă principală,  şi de 10-15 g pentru gustări.

 

A treia greşeală:mănânci mai puţin

De fapt,nu cantitatea pe care o ingerezi trebuie să fie mai mică,ci aportul total de calorii. Dacă te înfometezi,s-ar putea să pierzi kilograme rapid,dar corpul are apoi tendinţa naturală de a le pune la loc rapid – pentru că omul e genetic programat să lupte împotriva înfometării.

Soluţia:Mănâncă pe săturate,dar numai alimente sărace în calorii – astfel încât să nu depăşeşti pragul de 1000 de calorii zilnic –,şi echilibrate din punct de vedere al substanţelor nutrivite,astfel încât să nu acumulezi deficienţe de vitamine,minerale,proteine etc. Reţine faptul că anumite legume – varza,salata verde – induc starea de saţietate mai repede.

 

A patra greşeală:bei sucuri „light”

Bei sucuri carbogazoase cu „0% zahăr”,pentru că aportul lor caloric e mai mic. Studiile arată însă că îndulcitorii artificiali induc aceleaşi răspunsuri metabolice şi hormonale ca zahărul adevărat. La senzaţia de dulce,corpul eliberează insulină,cu rol în stocarea grăsimilor.

Soluţie:optează pentru un suc adevărat,dar în cantităţi mai mici,sau bea sucuri light numai atunci când mănânci.

 

A cincea greşeală:optezi pentru diete „100 % fructe”

Există diete numai pe bază de fructe – sau de sucuri de fructe – care duc la scăderi rapide în greutate. În acelaşi timp însă,din cauza carenţei de proteine,scade masa musculară. Ceea ce,într-un final,te va face să pui rapid kilogramele la loc,de îndată ce vei începe să mănânci normal.

Soluţia:optează pentru diete echilibrate,din care nu îţi lipseşte nicio substanţă nutritivă.