Carbohidraţii de calitate inferioară însă (cum ar fi zahărul alb),îţi pot da o oarecare energie imediată,dar de scurtă durată. Curând vei simţi nevoia de încă o „porţie”. Este important să alegi nutrienţi carbohidraţi de înaltă calitate,cum ar fi fructele proaspete şi fresh-urile din acestea. Pentru a avea energie mult timp poţi adăuga în alimentaţia ta grăsimi sănătoase şi proteine ​​slabe. Tu ce alegi?

Fructele proaspete

Consumul săptămânal şi chiar zilnic de fructe este important şi recomandat,deoarece acestea conţin vitamine şica bonus,fibre. De asemenea,acestea sunt mai puţin perisabile decât un suc proaspăt. O portocală şi un măr luate cu tine la serviciu se vor păstra proaspete până în momentul în care vei simţi nevoia şi pofta să le mănânci. Fibrele contribuie de asemenea la încetinirea absorbţiei de zaharuri în organism,deci astfel vei avea parte de energia dorită timp îndelungat.

Nucile şi seminţele

Include un pumn de nuci crude sau de seminţe în gustarea de ​​dimineaţă. Într-adevăr,nucile (care sunt la bază mai mult grăsimi şi proteine​​,nu-ţi vor da neapărat un impuls de energie,dar te vor ajuta la încetinirea procesului de absorbţie al vitaminelor din sucul de fructe. În plus,fiind crude,toate enzimele acestora se vor păstra intacte. Nucile şi seminţele conţin şi o serie de substanţe nutritive,cum ar fi complexul B,proteine ​​şi Omega,ce ajută la combaterea oboselii. Cele mai recomandate nuci şi seminţe sunt:migdalele,caju-ul,nucile,alunele de pădure şi seminţele de floarea-soarelui.

Piureurile

Cunoscute şi sub denumirea de „smoothies”,acestea intră în categoria produselor alimentare ce aduc un aport mare de energie. Sunt extrem de uşor de „personalizat”,pentru a conţine acel mix echilibrat de grăsimi,carbohidraţi şi proteine​​. Foloseşte câteva nuci,seminţe de in şi uleiuri „virgine”,pentru un conţinut sănătos de grăsimi,apoi sucuri de fructe pentru carbohidraţi şi fructe congelate pentru fibre şi carbohidraţi. Mai poţi adăuga şi non-lactate sau suplimente ​​vegetariene pentru o doză suplimentară de proteine.

Verdeţurile

Este aproape imposibil să găseşti ceva mai potrivit pentru sănătatea ta,decât  legumele cu frunze verzi. Acestea conţin o cantitate enormă de nutrienţi,având în vedere conţinutul redus de calorii. Spanacul,măcrişul,pătrunjelul,salata verde,iarba de grâu şi de păpădie,toate îţi pot oferi energia necesară,prin conţinutul ridicat de enzime,vitamine şi minerale.

Ceaiurile

Tuturor ne place efectul cafeinei! Însă,trebuie să ştii că echivalentul cafeinei,respectiv teina,găsită în ceai este cu mult mai energizantă. Cofeina din cafea îţi poate da o stare de energie extremă,  ba chiar de agitaţie,iar lucrul acesta nu este tocmai indicat pentru organismul tău. Încearcă să înlocuieşti cafeaua zilnică cu o ceaşcă de ceai,pentru doar o săptămână şi vezi cum te simţi. Poate fi soluţia mult aşteptată!