Tartină cu brânză

Atunci când îţi este poftă de ceva crocant,o pungă de covrigei pare alegerea perfectă. Însă ce-ar fi dacă i-ai înlocui cu o variantă mai sănătoasă şi care te va ajuta să obţii şi talia mult visată? Unge o felie medie de pâine integrală cu brânză degresată şi presară 2 măsline fără sâmburi tăiate mărunt. Pune tartina la cuptor câteva minute,până când devine uşor arămie. Pâinea prăjită este alegerea ideală pentru o gustare,iar calciul din brânză te va ajuta să mai scapi de kilogramele nedorite întrucât accelerează metabolismul. O porţie are aproximativ 90 de calorii.

Salată din 3 fructe

Îţi poţi „păcăli” nevoia de dulce printr-o delicioasă salată de fructe. Pentru a nu depăşi numărul de calorii,este bine să alegi fructe cu un conţinut redus de zahăr,cum sunt merele,grepfrutul,portocalele,ananasul sau kiwi. O salată ideală este cea preparată din o jumătate de măr,100 grame de ananas proaspăt şi o  jumătate de grepfrut. Are doar 100 de calorii,iar fibrele din fructe îţi vor oferi o senzaţie de saţietate de lungă durată.

Pont:În cazul în care nu ai timp să-ţi prepari o salată,o poţi înlocui cu o jumătate de grepfrut. Dacă ţi se pare prea amar mai poţi adăuga o linguriţă cu miere.

Un castronel cu popcorn

Banalele floricele de porumb se pot dovedi o gustare ideală,dacă ştii cum să le pregăteşti. Într-adevăr,untul sau caramelul le oferă o savoare deosebită,dar şi aportul caloric va fi considerabil mai mare. Prepară-le în schimb cu o lingură de ulei,iar pentru un plus de gust presară puţină pudră de ardei iute. Pe lângă faptul că te vei bucura de o gustaredelicioasă,ardeiul iute va accelera arderile. Un bol mediu de popcorn are aproximativ 90 de calorii.

Cocktail cu banană

Chiar dacă sunt fructe cu un bogat conţinut de zahăr,acest lucru nu înseamnă că trebuie să elimini complet bananele din dieta ta. Nu trebuie uitat faptul că ele sunt o sursă importantă de potasiu,esenţial pentru buna funcţionare a organismului. Le poţi combina în schimb cu alimente mai slab calorice,cum este laptele. Mixează 100 de ml de lapte degresat cu o jumătate de banană nu foarte coaptă,adaugă un vârf de cuţit de pudră de scorţişoară şi vei obţine un cocktail sănătos de doar 100 de calorii.

Minisalată cu ton

Nu ştii ce să-ţi iei drept gustare la serviciu? Prepară-ţi rapid o salată dintr-o conservă de ton,o felie de brânză degresată şi sucul de la o jumătate de lămâie. Aportul de omega-3 din peşte va stimula arderea grăsimilor,în timp ce sucul de lămâie va ajuta la eliminarea toxinelor din sânge. O astfel de salată are doar 80 de calorii,dar doar dacă alegi o conservă în suc propriu şi nu în ulei. 

Sfatul specialistului

Cristian Mărgărit,consultant nutriţie şi fitness

Cele mai potrivite alimente pentru gustări sunt legumele proaspete  (morcovii,ardeii,andivele,castraveţii) sau sub formă deshidratată (chipsuri de legume) şi chiar sucurile lor. Pot fi incluse nucile/seminţele (mix de nuci,seminţe de dovleac,migdale etc.),iaurturile (combinate atât cu legume,cât şi cu nuci/seminţe sau chiar fructe). Gustările pot fi importante pentru cei cu program variabil de mese ori cu locuri de muncă stresante,care vor să menţină un nivel energetic ridicat pe toată durata zilei. Gustările bogate în proteine şi grăsimi sănătoase te pot ajută să eviţi căderile de energie,mâncatul exagerat seara sau poftele de dulciuri din a doua parte a zilei. Totuşi,acest regim alimentar nu se potriveşte tuturor persoanelor,ci depinde de metabolismul fiecăruia. Există însă din ce în ce mai multe păreri conform cărora e mai bine să mănânci la intervale mai mari de timp dacă vrei să slăbeşti,pentru a da răgaz corpului să ardă grăsimea.


Citeşte şi:

 3 gustări care te binedispun 

 Gustări hidratante care topesc grăsimile