1. Ceai pentru un somn liniştit

Verbina este eficientă în cazurile de astenie, oboseală, nervozitate. Dintr-o jumătate de linguriţă de plantă şi 250 ml de apă clocotită faci o infuzie de 3 ori pe zi. O laşi 10 minute, o strecori şi o bei călduţă. O cană de ceai de verbină este ideală cu o oră înainte de culcare. Îţi redă calmul necesar unui somn liniştit, mai ales dacă de obicei insomnia nu-ţi dă pace. Leacul trebuie luat 21 de zile la rând.

2. Tratează erupţiile pielii

O poţi aplica sub formă de comprese în arsuri uşoare, iritaţii, sau dacă pur şi simplu ai pielea foarte uscată. Pentru a pregăti compresa, adaugă o mână de verbină la 150 ml de apă fiartă, amestecă şi las-o acoperită 10 minute. După infuzare, poţi îmbiba o compresă sterilă sau un prosop în ceai. Aplică pe zonele cu probleme de 2-3 ori pe zi.

3. Tinctura, în sindromul premenstrual

Acţionează cu o săptămână înainte de primele simptome! Ia de 3 ori pe zi câte o linguriţă de tinctură de verbină amestecată cu 100 ml de apă sau ceai. Prepară-ţi în fiecarea zi câte 2 căni de infuzie. Combină verbină, frunze de zmeur şi sunătoare, în cantităţi egale. Din acest amestec, ia o linguriţă şi las-o la infuzat într-o cană cu apă fiartă, un sfert de oră.

4. Infuzia, indicată şi în gripă

Sezonul de gripă e pe sfârşite, dar asta nu înseamnă că virusul gripal nu te poate afecta, mai ales dacă nu ai o imunitate bună. Păstrează în casă verbină uscată şi tinctură de verbină şi foloseşte-le de la cele dintâi semne ale gripei sau răcelii. De 3 ori pe zi, diluează 30 de picături de tinctură în 100 ml de apă şi bea câte o cană de ceai preparat din planta uscată. Pentru infuzie, ai nevoie de o linguriţă de verbină şi o cană cu apă fiartă.

Bine de ştiut!

Leacurile cu verbină sunt contraindicate în sarcină, alăptare, în caz de hipotensiune sau hipertensiune.

5. Stimulează bila

Sărbătorile pascale au trecut, dar problemele cu ficatul şi cu bila au rămas pentru mulţi dintre noi. Dacă ai cam exagerat cu mâncarea după ce ai ţinut post, începe o cură cu verbină. De 2-3 ori pe zi, fă-ţi un ceai dintr-o lingură de plantă şi 250 ml de apă fiartă. După un sfert de oră, strecori. Bei fiecarea cană de ceai între mesele principale. O astfel de cură se ţine 3 luni.

Truc


Dacă suferi de anxietate şi dacă asta îţi afectează somnul, o baie relaxantă, în care pui câteva picături de ulei esenţial de verbină, este exact somniferul de care ai nevoie.

Sfatul specialistului

Dr. Ruxandra Constantina,  medic specialist medicină de familie, competenţă apifitoterapie, Centrul Medical „Dr. Furtună Dan“, Bucureşti, 0720 225 212

„Verbina acţionează în primul rând asupra sistemului nervos, cu efecte calmante, relaxante, antidepresive, antianxioase, de inducere a somnului. De asemenea, are acţiune de calmare a durerii ce apare pe fond de stres şi suprasolicitare (cefalee, migrene, dismenoree). Este utilă şi în prevenirea declinului capacităţilor cognitive ce apar odată cu vârsta, deoarece are acţiune neuroprotectoare.“