Năut

Gătite, boabele de năut pot înlocui cu succes carnea roşie. Printre proprietăţile medicinale, cele mai cunoscute sunt cele de reducere a cantităţii de zahăr de sânge şi creşterea sensibilităţii la insulină, comparativ cu alimentele bogate în carbohidraţi. Este necesară o porţie zilnică de 50 de grame.

Linte

Lintea este o sursă bună de proteine, mai ales pentru persoanele vegetariene sau care ţin post. Poate fi consumată în combinaţii simple, precum mâncarea de orez, supe sau tocăniţe. Un aliat împotriva indigestiei, te ajută să obţii sentimentul de saţietate.

Mazăre

Chiar dacă nu este apreciată la justa ei valoare, mazărea furnizează calorii cu ardere lentă şi ajută la reducerea rezistenţei la insulină. Totodată, te ajută să scapi de ţesutul adipos depus în jurul taliei, în timp ce fibrele pe care le conţine sporesc înmulţirea bacteriilor bune.

Fasole

Aceasta se încadrează în categoria celor mai sănătoase alimente datorită beneficiilor pe care le aduce organismului. Dacă face parte din alimentaţia ta, te va ajuta să micşorezi atât nivelul colesterolului rău (LDL), cât şi pe cel al trigliceridelor.

Fasole neagră

Originară din America de Sud, fasolea neagră este o sursă excelentă de fibre şi proteine. Are un indice glicemic scăzut şi este ideală pentru reducerea riscului apariţiei diabetului şi împotriva acumulării kilogramelor.