1. Poftele de dimineaţă.

Nici nu ai făcut bine ochi,şi scotoceşti deja prin cutia cu fursecuri,care se potrivesc minunat cu cafeaua de dimineaţă.

Ce tactică adopţi:Concentrează-ţi atenţia asupra altor alimente care-ţi plac,dar care nu sunt atât de periculoase pentru siluetă – cereale cu fructe,iaurt natur cu bucăţi de fructe,o felie de pâine cu miere.

2.    Poftele de la birou

Ai de completat rapid un raport,aşa că dai iama în cutia cu biscuiţi din sertar,ca să te binedispui.  

Ce tactică adopţi:Probabil că ai impresia că,dacă mănânci repede ceva dulce sau cremos,te vei „energiza” suplimentar. În fapt,nu ai nvoie de dulce,e doar un obicei prost. Stresul tinde să te „împingă” către obiceiuri alimentare proaste,la care nu ai apela dacă ai fi calmă.  Prin urmare,impune-ţi ca,în caz de stres,să apelezi la porţii mai mici din gustările preferate – spre exemplu,să te limitezi la 1-2 tablete de ciocolată neagră.

3.    Poftele de după-amiază

Abia ai luat masa de prânz,şi parcă simţi nevoia de „ceva bun”:începi cu un suc „light” şi sfârşeşti prin a mânca un baton întreg de ciocolată...

Ce tactică adopţi:Înceară mai bine un desert cu zahăr adevărat – o mână de fructe uscate cu miere,spre exemplu. Când creierul percepe că ai consumat ceva dulce,se aşteaptă să-i dai mai multe calorii. Şi,dacă asta nu se întâmplă,ţi se va reactiva pofta de mâncare.

4.    Poftele de după masa de seară

O îngheţată mică? O prăjiturică?

Ce tactică adopţi:Spune nu tentaţiilor de seara. Sau mai precis,spune-ţi că vei mânca ceva bun a doua zi.

5.    Poftele de la televizor

Te uiţi la un film bun şi dintr-o dată simţi nevoia să ai în faţă un bol cu chipsuri sau cu popcorn.

Ce tactică adopţi:Du-te la culcare. Dacă organismul tău e programat să consume produse cu multe calorii după ora 8 seara,asta duce la o digestie proastă,la o proastă calitate a somnului şi la mai multe pofte dis-de-dimineaţă.


Citeşte şi:

Semne care indică deficienţe nutriţionale

Vitamine esenţiale pentru ochi obosiţi