Calciu

Doza recomandată:1.000 mg/zi pentru femeişi 1.200 ms/zi pentru bărbaţi

Funcţii:ajută la formarea şi la menţinerea rezistenţei osoase,facilitează contracţia muşchilor,controlează funcţionarea celulelor şi comunicarea.

Efecte:deficienţa de calciu duce la apariţia osteoporozei şi la fracturi. În exces,calciu stimulează formarea de pietre la rinichi şi la fiere.

Surse:migdale,morcovi,srafide,orez brun,usturoi,spanac,susan şi ţelină.


Citeşte şi:

Iată ce vitamine ţin gripa la distanţă

Vitamine esenţiale pentru orice femeie


Potasiu

Doza recomandată:2.000 mg/zi atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi.

Funcţii:esenţial pentru funcţionarea terminaţiilor nervoase şi pentru menţinerea nivelului de hidratare al sângelui şi al ţesuturilor.

Efecte:deficienţa de potasiu duce la anxietate,oboseală şi scăderea ritmului cardiac. Excesul de potasiu cauzează hipertensiune.

Surse:portocale,banane,alune,fasole,spanac.

Zinc

Doza recomandată:15 mg/zi pentru bărbaţi,12 mg/zi pentru femei.

Funcţii:întăreşte sistemul imunitar (în special pentru bolile sistemului respirator,răceală şi tuse),util pentru închegarea sângelui.

Efecte:deficienţa de zinc duce la dermatită,probleme în sarcină şi scăderea capacităţii vizuale,deteriorarea mirosului şi a gustului.

Surse;carne roşie,migdale,soia,ciuperci,ficat şi seminţe de floarea soarelui.

Cupru

Doza recomandată:între 2 şi 6 mg/zi atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi

Funcţii:ajută la absorbţia fierului în organism,la formarea de celule roşii şi la circulaţia sângelui.

Efecte:nivelul scăzut de cupru cauzează probleme circulatorii.

Surse:cereale integrale,seminţe de floarea soarelui

Fier

Doza recomandată:10-12 mg/zi atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi

Funcţii:transportă oxigenul prin organism

Efecte:nivelul scăzut de fier provoacă anemie,slăbiciune,schimbarea culorii unghiilor şi depresie. Excesul de fier duce la depunerea acestuia în inimă,provocândprobleme cardiace.

Surse:legume verzi,carne roşie,ouă,ovăz.