1. Dacă ieşi afară cu părul ud te îmbolnăveşti.

Acest mit este periculos de logic. Tocmai ai făcut baie şi ai părul rece,umed – nu ai fost niciodată mai expus la microbii şi viruşii care zboară în aerul exterior. Se pare,totuşi,că ieşirea din casă după duş nu îţi face rău,dacă nu eşti deja bolnavă.

Aşa că,dacă ţi-e teamă că s-ar putea să răceşti,dar ai o întâlnire foarte importantă mâine,poate doreşti să îţi usuci părul cu uscătorul înainte de a părăsi casa.

2. Scaunele de toaletă murdare pot transmite boli aparatului genital.

Toaletele neîngrijite ale benzinăriilor ar putea fi locul celor mai negre coşmaruri,dar este foarte puţin probabil (deşi nu imposibil) ca ele să-ţi dea o boală cu transmitere sexuală (BTS). BTS pot fi cauzate de virusuri,bacterii sau paraziţi. Doar paraziţii au o şansă reală de a fi transmişi stând pe un scaun de toaletă murdar. Şi chiar şi atunci,probabilitatea este extrem de scăzută. Zona genitală ar trebui să vină în contact cu scaunul de toaletă,în timp ce parazitul este încă pe ea,şi în viaţă-şi scaunele de toaletă nu oferă situaţii ideale de viaţă pentru paraziţi. Utilizează un capac de scaun de toaletă,şi nu zăbovi prea mult.

3. Este de evitat să bei mai puţin de 8 pahare de apă pe zi.

Corpurile noastre sunt maşini extrem de eficiente atunci când vine vorba de a ne anunţa când să ne oprim. Multe dintre alimentele pe care le consumăm în mod regulat conţin deja apă.

O persoană sănătoasă îşi poate satisface nevoia de zi cu zi de apă prin a face două lucruri simple:de băut când îi este sete şi de băut între mese.

4. Antiperspirantele şi deodorantele pot cauza cancer.

De mult timp se susţine că antiperspirantele şi deodorantele conţin substanţe cauzatoare de cancer,substanţe nocive,cum ar fi,parabeni şi aluminiu,care pot fi absorbite de piele atunci când le utilizezi. Dar cercetările pur şi simplu nu dovedesc asta. Nu există nicio dovadă că aceste substanţe chimice cunoscute pot provoca cancer.

5. Toate grăsimile sunt rele.

Du-te la supermarket şi numără cât mai multe produse pe care le vezi etichetate cu "conţinut redus de grăsimi" sau "fără grăsimi." Cu toate acestea,în timp ce trăim într-o lume care dezaprobă orice produse alimentare care conţin chiar şi o urmă de grăsime,adevărul este că organismul are nevoie de grăsime.

Depozitele de grăsimi din organism sunt folosite pentru energie,amortizare,căldură,si alte lucruri,iar unele grăsimi alimentare sunt chiar necesare pentru ca organismul să absoarbă anumite vitamine solubile în grăsimi. Grăsimile monosaturate,pe care le găseşti în uleiurile vegetale sau nuci,pot ajuta la îmbunătăţirea nivelului colesterolului din sânge şi reducere riscului de boli de inimă. Grăsimile polisaturate,cum ar fi acizii graşi omega-3,sprijină sănătatea inimii şi pot fi găsite în peşte (somon şi păstrăv). Evită grăsimile trans şi grăsimile saturate,nu toate grăsimile.