Toate iaurturile conţin probiotice benefice

 

Fals.  Multe iaurturi sunt supuse temperaturilor înalte în timpul procesului tehnologic de producţie sau în timpul transportului/depozitorii,deci nu mai pot conţine acele „culturi vii” benefice sănătăţii. Singura modalitate de a verifica dacă iaurtul tău conţine probiotice benefice este să iei câteva linguri din el,să le adaugi în lapte încălzit,şi să laşi totul timp de 6-8 ore. Dacă obţii un nou lot de iaurt,e semn că produsul tău conţine culturile vii sănătoase.

 

 

Iaurtul este cea mai bună sursă de probiotice

 

Fals. Există şi alte surse excelente de probiotice,anume zeama de varză murată,murăturile fermentate,chefirul,şi toate conţin probiotice în cantităţi mari.

 

 

Orice iaurt e sănătos

 

Fals. Multe conţin zahăr în exces,sunt pline de coloranţi şi alţi aditivi alimentari,printre care gume de îngroşare.

 

 

Chiar şi persoanele cu intoleranţă la lactoză pot mânca iaurt

 

Fals. E drept,culturile vii de microorganisme din iaurt pot transforma lactoza din lapte în acid lactic. Însă nu toată cantitatea de lactoză se transformă dintr-o dată – iar cantitatea sa în produsul final e greu de estimat. La fel,persoanele cu alergie la produsele lactate vor fi,cel mai probabil,alergice şi la iaurt.

 

 

Iaurtul oferă toate culturile posibile de probiotice

 

Fals. Mulţi cred,în mod greşit,că iaurtul este un panaceu,un leac pentru price. În fapt,majoritatea iaurturilor conţin 2-3 suşe de probiotice – din cele 1.000 disponibile în diverseel alimente –,care au certe efecte benefice în refacerea florei intestinale,probleme de balonare,constipaţie sau diaree.