1. «Apa mă ajută să slăbesc»

Într-adevăr,apa îţi dă senzaţia de saţietate şi de aceea mănânci mai puţin.Dacă o bei în timpul mesei,te va face să mănânci mai încet. La rândul lui,acest fapt permite apariţia saţietăţii.

Şi spre deosebire de alte băuturi,apa nu conţine calorii. În ciuda acestor atuuri,apa caldă băută după masă sau consumul a mai mult de doi-trei litri de apă pe zi nu te ajută prea mult să slăbeşti.

2. «Mâncatul înainte de culcare îngraşă»

Momentul pe care îl alegi pentru masă nu te ajută să slăbeşti. De fapt,problema este că seara eşti tentată să mănânci exact ceea ce are o valoare nutriţională scăzută,dar multe calorii:chipsuri,ciocolată,îngheţată,biscuiţi. Uite de unde provine surplusul de greutate!

3. «Nu fac sport,dar mănânc puţin»

Activitatea fizică regulată accelerează metabolismul. Dacă faci mişcare,arzi mai multe calorii,spre deosebire de o persoană sedentară. Totuşi,ai mai multe şanse să slăbeşti dacă reuşeşti să combini ­alimentaţia sănătoasă cu sportul.

Doar reducerea consumului de alimente nu este o soluţie. Când nu mănânci suficient,organismul începe să-şi facă rezerve şi,inevitabil,iei în greutate.

4. «Nu mănânc o săptămână,apoi revin la mesele copioase»

Un regim alimentar sever pune probleme organismului tău,pentru că-l privează de elementele esenţiale funcţionării normale. Ghici ce se întâmplă după ce revii la mesele ­tale obişnuite,cele de dinaintea regimului?

Se intensifică procesul de înmagazinare a energiei furnizate de alimente. Din cauza asta,rişti să te îngraşi cu câteva kilograme.

5. «Mănânc mult,dar fac mişcare»

Pentru început,trebuie să ai în vedere că sportul nu poate ­arde un surplus mare de calorii. În plus,aproximativ 50% din persoanele abonate la o sală de gimnastică renunţă după ­circa o lună şi jumătate.

Pe de altă parte,sportul intensiv,făcut în fiecare zi,este posibil să-ţi dăuneze. Trebuie să dai timp organismului să se recupereze,altfel rişti să te îmbolnăveşti.

Super mit

«Fac foamea şi slăbesc»

Privarea de mâncare este cel mai nechibzuit mod de a slăbi şi cel mai sigur de a te îmbolnăvi. Ideal este să mănânci puţin şi des,eventual să ai trei mese principale şi două gustări.