Multe persoane tind să denatureze unele informaţii despre sănătate şi chiar să intervină cu o părere neavizată. Fie că este vorba de dietă, de sănătatea ochilor sau de calitatea somnului, multe mituri au circulat în mediul online şi nu numai.

Mit: poţi recupera orele de somn pierdute

Cercetătorii de la Universitatea din Colorado au descoperit că oamenii nu îşi pot recupera orele de somn pierdute în weekend sau în timpul săptămânii. După câteva nopţi nedormite, persoanele care s-au odihnit după, s-au simţit mai bine, însă efectele somnului pierdut au rămas în organism. Efecte negative asupra sănătăţii au fost observate, chiar şi după o singură noapte fără somn.

Mit: cititul la lumina slabă distruge vederea

Dacă ţi se întâmplă seara să citeşti la lumina lumânării sau la lumina unei veioze, nu ai motive de îngrijorare! Cercetătorii de la Şcoala de Medicină a Universităţii Indiana (Indianapolis) au ajuns la concluzia că lectura într-un cadrul slab iluminat nu poate provoca probleme de vedere. Efectele sunt temporare, iar după o scurtă pauză, capacitatea vizuală revine complet.

Mit: toate bacteriile sunt rele

În timp ce unele bacterii sunt responsabile de apariţia unor boli, altele pot fi şi benefice pentru pielea noastră. De exemplu, pielea sănătoasă este acoperită de multe specii de „bacterii bune‟, care pot ajuta la prevenirea bolilor. În mod similar, intestinul uman conţine „bacterii bune‟, care sunt benefice sănătăţii - ele îmbunătăţesc digestia şi ne protejează asupra infecţiilor.

Mit: 8 pahare de apă pe zi ne fac mai sănătoşi

Hidratarea este importantă, însă specialiştii ne recomandă să uităm de mitul conform căruia trebuie să bem neapărat cele 8 pahare de apă pe zi. Este indicat să ne personalizăm cantitatea de apă, de care corpul nostru are nevoie. De pildă, formula care îţi arată câtă apă trebuie să bei zilnic este de 40 ml de apă pentru fiecare kilogram din greutate. Adică, dacă ai 60 de kilograme, ai nevoie de 2400 de ml. de apă / zi. 

Mit: vegetarienii trăiesc mai mult

Deşi alimentaţia vegetariană este sănătoasă şi oferă multe beneficii, longevitatea nu are legătură cu acest stil de viaţă. Pentru o viaţă îndelungată, contează mai mult efectuarea exerciţiilor fizice regulate şi renunţarea la alcool, fumat şi grăsimi. 

Sursă foto: Shutterstock