1. Peşte gras

Acesta este o sursă foarte bună de vitamina D şi se regăseşte în:somon,păstrăv,macrou şi ton. În plus,peştele gras conţine şi acizi graşi sănătoşi  ̶ Omega 3,care ajută la menţinerea sănătăţii inimii.

2. Lapte

Laptele şi aproape toate produsele derivate din lapte conţin vitamina D,cu excepţia brânzei şi a îngheţatei. Şi vegetarienii îşi pot spori rezervele de vitamina D,consumând lapte de soia sau de orez.

CIteşte şi:6 probleme legate de deficitul de vitamina D

3. Suplimente

Reprezintă o alternativă sănătoasă dacă nu doreşti să te expui la razele UV,care pot duce la predispoziţia de a dezvolta cancer. O doză mult prea mare poate fi toxică pentru organism,de aceea este recomandat să le iei conform prescripţiei doctorului.

4. Gălbenuşurile de ou

Ouăle reprezintă una dintre cele mai bune variante din care îţi poţi lua vitamina D,fiind consumate atât la micul dejun,la prânz,cât şi în diverse deserturi.Este recomandat să nu consumi mai mult de un ou pe zi,deoarece acesta conţine colesterol.

Citeşte şi:Cum îţi dai seama că organismul tău are nevoie de mai multă vitamina D

5. Lămpi ultraviolete

Persoanele cu deficienţă de vitamina D,care suferă de malabsorbţie,încât nu pot înmagazina în organism vitaminele procurate direct din alimente,pot folosi lămpile ultraviolete,destul de asemănătoare cu cele din saloanele de bronzare. Este necesar să se folosească o protecţie solară înainte şi ochelari pentru protejarea ochilor.