Începe să te organizezi

Un birou împrăştiat şi plin de hârtii poate multiplica hormonii responsabili de cauzarea stresului, potrivit unor cercetători americani. De aceea, este bine să faci puţină ordine, din când în când, şi să îţi împarţi sarcinile egal.

Axează-te pe câte o sarcină

Mulţi angajaţi au impresia că dacă fac mai multe lucruri în acelaşi timp, vor putea să termine mai repede. Nimic mai fals. Deşi şeful tău ar putea fi impresionat de calităţile tale de multitasking, mai bine te concentrezi pe câte o sarcină de lucru pentru a elimina stresul şi presiunea. În plus, e posibil să nu poţi termina totul la timp, ceea ce îţi va accentua angoasa. În schimb, dacă vei lua totul pas cu pas, vei vedea că îţi vor ieşi mai bine decât te aşteptai.

Evită întreruperile

Nu spune nimeni că nu e bine să mai faci, din când în când, o pauză de câteva minute, însă dacă vei continua să răspunzi la telefon, să mai vezi ce se întâmplă pe reţelele de socializare, nu vei reuşi să fii productivă. De aceea, e bine să îţi faci mai întâi treaba, ca să poţi pleca acasă la timp şi să nu te panichezi că stai peste program.

Mergi la o plimbare scurtă

Dacă simţi că presiunea este mult prea mare şi nu mai faci faţă stresului, optează pentru o plimbare de câteva minute în aer liber, care îţi va limpezi mintea şi te va relaxa. Este o idee foarte bună atunci când petreci ore în şir pe scaun, în faţa unui calculator şi încerci să îţi îndeplineşti rapid toate sarcinile.

Încearcă să meditezi

Este adevărat că exerciţiile de yoga şi meditaţia te ajută să îţi relaxezi trupul şi mintea. Atunci când simţi că nu mai faci faţă stresului de la serviciu, încearcă să meditezi, pentru ca gândurile negative să se elibereze iar presiunea de la nivelul capului să fie diminuată. Ai nevoie de doar 10 minute de respiraţie profundă şi corectă şi să nu te gândeşti la nimic şi poţi face asta şi când ajungi la birou.