Indicate în dietă

O banană conţine 11% din doza zilnică recomandată de fibre şi are aproximativ 100 de calorii,fiind ideală pentru o gustare între mese. Ea ajută la reglarea digestiei şi ţine apetitul sub control deoarece reglează cantitatea de zahăr din sânge.

Scad tensiunea arterială

Studiile arată că potasiul este cel care ajută la menţinerea tensiunii arteriale în limite normale,prevenind astfel riscul de producere a arterosclerozei,a atacului de cord sau a accidentului vascular cerebral. Bananele conţin o cantitate mare de potasiu,fapt pentru care este indicat să consumi patru astfel de fructe pe săptămână. În plus,potasiul este necesar pentru întărirea structurii osoase şi diminuează efectele negative ale sodiului în exces.

Previn constipaţia

Consumate în mod regulat,bananele ajută la reglarea tranzitului intestinal deoarece conţin o cantitate însemnată de pectină. Astfel,probleme precum constipaţia sau diareea sunt îndepărtate,iar digestia este uşurată.

Protejează stomacul

Un alt beneficiu al bananelor constă în acţionarea ca un scut protector împotriva acidului gastric din stomac. Acestea stimulează producţia de mucus din stomac şi diminuează producerea de bacterii,care pot ulterior cauza ulcer.

Conţin vitamina B6

O singură banană are în compoziţia sa 34% din doza zilnică recomandată de vitamina B6. Aceasta are rol antiinflamator,ajutând la reducerea riscului de apariţie a diabetului de tip 2 şi a bolilor cardiovasculare. În plus,bananele menţin constant numărul de celule albe din corp,diminuând astfel pericolul apariţiei unei infecţii.