E prea cald în dormitor

Pare ciudat,dar dormi mai bine într-o cameră răcoroasă,după cum indică unele studii. Când e prea cald,îmbracă-te cât mai lejer şi foloseşte aparatul de aer condiţionat,dacă e posibil.

Ai mâncat prea târziu

Dacă ai împins cina spre ore târzii ale serii şi ai mers la culcare mai devreme de 2-3 ore după aceea,nu e de mirare că ai somnul tulburat sau chiar nu poţi pune geană pe geană. Dacă ai întârziat cu masa de seară,alege preparate uşoare sau o gustare rapidă.

Extrapont

Evită să bei ceva după masă,pentru a uşura digestia.

Ai o alergie

Dacă suferi de astm,sinuzită sau alt tip de alergieîţi va fi mai greu să adormi dacă în cameră sunt factori care-ţi agravează simptomele. Este vorba despre acarieni,prezenţi adesea în pături,perne,saltele şi pe cearşafuri,dacă nu sunt schimbate şi spălate des. Te-ar putea ajuta să optezi pentru o saltea hipoalergică,pentru că reduce alergenii.

Bei cafea după prânz

Dacă alegi să bei o cafea decofeinizată sau ceai medicinal în prima parte a zilei,n-ai de ce să-ţi faci griji în privinţa somnului de peste noapte. Din păcate,dacă obişnuieşti să-ţi iei cafeaua de la un aparat de cafea,nu vei găsi decât cafea care conţine cafeină,care te poate face să depăşeşti ora de culcare. Cafeaua şi ceaiurile verde şi negru,băute după ora prânzului sunt alte cauze ale nesomnului.

Dormi cu animalul tău de companie

Poate că nu eşti de acord,dar realitatea o demonstrează:somnul alături de un câine sau o pisică este unul dintre motivele pentru care nu ai parte de odihnă. De exemplu,dacă ai un câine care are sindromul picioarelor neliniştite,e posibil să te lovească fără să vrea. Trezirile dese te pot face nu doar mai agitată peste zi,ci te pot expune la boli,prin scăderea imunităţii.