La fel ca multe persoane,crezi că dacă mănânci puţin,o să slăbeşti. Cu toate acestea,acest lucru nu se întâmplă. Se termină energia şi,greutatea rămâne exact aceeaşi. Din acest motiv,devenim demoralizate şi decidem să renunţăm.

Alternativ,am putea să perseverăm în cauză şi să încercăm să aflăm de ce se întâmplă acest lucru,astfel încât să înţelegem de ce nu reuşim să obţinem rezultatele dorite.  

Iată 5 motive pentru care nu reuşim să slăbim:

1. Consumul de " Dieta fast-food”

Multe ”alimente dietă” conţin grăsimi şi calorii abundente ascunse. Mai mult, acestea provoacă pofta de zahăr, pentru a reduce nivelul de energie şi să conducă la creşterea în greutate în timp.

Alimentele, cum sunt cerealele pentru micul dejun, preparate din cereale rafinate, iaurt scăzut în grăsimi, alimente fără gluten, nectar de agave şi sosuri pentru salate fără grăsimi sunt adesea încărcate cu adaos de zahăr şi fructoză. Acestea determină o supraîncărcare de zahăr în corp, care se depune pe şolduri, coapse şi abdomen sub formă de grăsime. Acest lucru duce la intoleranţă de glucoză şi o creştere a zahărului din sânge. Iar acest zahăr din sânge se transformă în grăsime.

2. Săritul peste mese

S-ar părea logic că a mânca mai puţin şi sărind peste o masă, ne-ar ajuta să slăbim. Cu toate acestea, sărind peste mese, de multe ori se dovedeşte contraproductiv pentru câteva motive.

Metabolismul organismului funcţionează mai bine cu o aprovizionare regulată de alimente. Corpul arde calorii în timpul digestiei. Când se opreşte primirea de alimentaţie adecvată, rata metabolică încetineşte şi ea. Acest lucru, la rândul său, încetineşte procesul de ardere a caloriilor atunci când mănânci.

Mai mult decât atât, atunci când nu mânânci suficient, corpul răspunde de conservarea produselor alimentare sub formă de grăsime pentru energie. În plus, dacă sari peste micul dejun, îţi va fi foame până la prânz şi o să mănânci mai mult. Acest lucru va duce la creşterea în greutate.

3. Nu bei suficientă apă

Apă constituie aproximativ 60 % din corpul şi are un impact semnificativ asupra greutăţii. Apă metabolizează grăsimea corporală în energie. Dacă bei o cantitate moderată de apă înainte de masă suprimi în mod eficient pofta de mâncare şi reduci aportul de calorii.  

Un studiu din 2005, a arătat că consumatorii de apă care au băut mai puţine sucuri, au eliminat 194 calorii în fiecare zi.

Un alt studiu, publicat în Journal of Clinical, a analizat efectul de a bea 500 ml de apă de 3 ori pe zi, la 30 de minute înainte de micul dejun, prânz şi cină, pe 50 de fete supraponderale, timp de opt săptămâni. Rezultatele au arătat o pierdere extrem de semnificativă în greutate.

4. Nu dormi cât trebuie

Studiile au arătat că dacă nu ai dormit suficient noaptea, se stimulează hormonii foamei şi creşte pofta de mâncare, ducând la creşterea în greutate în timp.

În lumea de astăzi, tulburările de somn cronice sunt frecvente şi alimentele este uşor disponibile. Modificările hormonilor, reglarea apetitului din cauza privării de somn poate provoca pe termen lung, obezitatea.

Este una dintre cauzele majore ale obezităţii infantile. Pentru a sprijini eforturile de a slăbi,  trebuie să dormim cel puţin 7-8 ore.  

5. Dietă bogată în proteine

O dietă bogată în proteine duce la pierderea în greutate prin menţinerea poftei de zahăr şi prevenirea depozitelor excesive de grăsime din cauza suprasarcinii de zahăr.

Un studiu efectuat în 2014 şi publicat în Jurnalul de Nutriţie raportează că 20 de participante de sex feminin care au alternat între 13 grame de proteine, 35 de grame de proteineşi sărind peste micul dejun cu totul,şase zile consecutive au raportat pofte post-masă de zahăr într-un mod redus.

Termogeneza,un proces metabolic în care organismul produce căldura pentru a arde caloriile,este amplificat prin consumul de proteine. Un studiu din 2002 publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutriţie au arătat că o dietă bogată în proteine creşte termogeneza în organism şi induce saţietate şi controlează pofta de mâncare în timp ce slăbeşti.