1.   Este bogat în vitamine liposolubile

Untul oferă o mulţime de vitamine,printre care A,E şi K2. Aceasta din urmă,  mai puţin cunoscută,are legătură strânsă cu metabolismul calciului. Carenţa de K2 a fost asociată cu o serie de boli,precum maladii cardiovasculare,cancer şi osteoporoză.

2.   Conţine grăsimi saturate benefice

Grăsimile saturate din unt cresc colesterolul bun. Trebuie ştiut că untul e alcătuit din lanţuri scurte şi medii de acizi graşi,care sunt metabolizaţi în mod diferit faţă de alte grăsimi şi care duc mai rapid la saţietate.

3.   Scade riscul de infarct

Multă lume crede că înlocuirea untului din dietă cu margarină „face bine” nivelului de colesterol. În fapt,margarina conţine grăsimi trans ultraprocesate. Un studiu arată că margarina creşte în mod semnificativ riscul de boli cardiovasculare,în timp ce untul nu are acest efect. Dimpotrivă:un alt studiu arată că alimentaţia care include produse lactate,chiar şi cu conţinut mare de grăsimi,scade riscul de maladii ale inimii şi vaselor de sânge cu peste 50 %!

4.   Oferă acid linoleic conjugat

Acesta are efecte puternice asupra metabolismului,şi se crede că are şi efect anticancerigen.

5.   Nu duce la obezitate

De multe ori,nutriţioniştii recomandă scoaterea din dietă a produselor lactate nedegresate. Sunt însă specialişti care contestă aceast procedeu:ei susţin că produsele lactate cu procent mare de grăsimi nu duc la obezitate,ba chiar au efect contrar.


 Citeşte şi:

Postul poate genera dereglări alimentare

Cele mai sănătoase legume