5 obiceiuri care îţi compromit cariera

1 79609 original jpg jpeg

Poate nu eşti genul de angajat model, însă dacă îţi doreşti cu adevărat să rămâi la funcţia pe care o ai sau, de ce nu, să avansezi în carieră, ar fi bine să scapi de câteva obiceiuri care îţi pot compromite imaginea. Află mai jos care sunt acestea! 

Nu ai iniţiativă

Fie că eşti la început de carieră, fie că ai deja foarte multă experienţă, iniţiativa pe care o ai la locul de muncă poate spune multe despre tine ca angajat. Încearcă să îţi arăţi mereu preocuparea faţă de companie şi să vii cu idei constructive, care să îl ajute pe şeful tău, nicidecum să îl încurce. Nu îţi fie teamă de greşeli, căci ele pot avea loc la tot pasul. Este mai important să te arăţi interesată decât să aştepţi să primeşti totul pe tavă.

Întârzii mereu

Chiar dacă ai impresia că şeful tău este prea ocupat pentru ca să îţi poarte de grijă, s-ar putea ca cei lucrează alături de tine să observe faptul că obişnuieşti să întârzii la program sau că pleci mai devreme decât ei. Acest comportament va arăta că munca nu este o prioritate pentru tine şi că eşti o fire superficială, delăsătoare. Dacă îţi doreşti să evoluezi în carieră, încearcă să respecţi programul pe care îl ai şi să arăţi că dai dovadă de punctualitate şi perseverenţă.

Te plângi

Nimănui nu îi place să fie în jurul unei persoane care se tot plânge de ceea ce are de făcut, mai ales la locul de muncă. E normal ca viaţa profesională să fie încărcată de nemulţumiri sau frustrări, însă aminteşte-ţi că trebuie să le maschezi pentru a avea o relaţie eficientă cu şeful şi colegii tăi. Eşti nevoită să rezolvi sarcinile care ţi se dau întrucât eşti plătită pentru asta. În rest, ai putea să te descarci acasă, familiei sau prietenilor.

Nu îţi asumi responsabilitatea

Unele persoane au obiceiul de a da vina pe altcineva când nu fac un lucru aşa cum ar trebui. Fereşte-te să fii aşa deoarece îţi va aduce numai necazuri la birou. Colegii te-ar putea exclude din grupul tău iar şeful tău ar putea să te concedieze dacă vede că nu îţi asumi responsabilitatea pentru faptele tale. Nu e rău să greşeşeti, însă trebuie să recunoşti şi să oferi soluţii pentru a remedia problemele. Doar aşa vei fi privită cu respect de către superiori.

Nu ai o ţinută adecvată

Chiar dacă tipul tău de serviciu nu are un dress code, este important să ai o ţinută cât mai formală, întrucât face parte din imaginea ta. Fii cât mai aranjată şi mai elegantă, deoarece hainele fac parte din personalitatea ta. Îmbracă-te pentru jobul pe care ţi l-ai dori, nu pentru cel pe care îl ai!

Sursă foto: www.pexels.com