Adoptarea unui câine

A fost demonstrat că persoanele care au un câine trăiesc mai mult şi nu suferă de afecţiuni cardiovasculare, dar explicaţia este încă neclar. Ar putea fi pentru că proprietarii de câini îşi scot animalul la plimbare frecvent şi, prin urmare, fac mai multă mişcare.

Adoptarea unei diete mediteranene

Cercetările au arătat că procesul de îmbătrânire este încetinit la persoanele care au o dietă mediteraneană. Un alt studiu arată o creştere de 20% a şanselor de a trăi mai mult când urmezi o dietă mediteraneană, ceea ce înseamnă aproximativ doi sau trei ani, potrivit oamenilor de ştiinţă. Dieta mediteraneană înseamnă mai multe fructe, legume, peşte, fructe cu coajă lemnoasă şi produse pe bază de cereale integrale.

Consumul unui pahar de vin

Consumul moderat de vin a demonstrat că reduce riscul de mortalitate cauzat de afecţiunile cardiovasculare. Studiile recente au arătat că speranţa de viaţă a fost de aproximativ cinci ani mai mare la bărbaţii care au consumat vin în comparaţie cu cei care nu au băut băuturi alcoolice. Vinul roşu conţine antioxidanţi care pot creşte longevitatea şi, de asemenea, pot contribui la reducerea stresului. Dar, dacă nu obişnuieşti să bei, nu ar trebui să o faci doar pentru aceste beneficii pe care le are asupra sănătăţii.  

Gândire pozitivă

Să nu credeţi că doar cei care gândesc pozitiv trăiesc mai mult! Diferenţa este că persoanele care au o atitudine pozitivă faţă de viaţă în general, pot trăi mai mulţi ani. Studiile recente arată că „oamenii care practică gândirea pozitivă trăiesc în medie cu 7,5 ani mai mult, în comparaţie cu cei care nu o au”, spune psihologul Deborah Serani. Unele dintre beneficiile fizice ale gândirii pozitive includ scăderea tensiunii arteriale, un somn mai bun şi un sistem imunitar mai puternic.

Odihnă

Recomandate sunt 7-9 ore de somn pe noapte. Acest timp este necesar pentru recuperarea organismului, lucru care poate adăuga câţiva ani vieţii tale. A fost realizat un studiu despre odihnă şi mortalitate. Acesta a avut ca rezultat faptul că la persoanele care dorm mai puţin de 6 ore creşte riscul de mortalitate de 12%. În schimb, oamenii care dorm în jur de 7-8 ore scad riscul cu 30%.

Alte activităţi care cresc speranţa de viaţă sunt:

-    Socializarea;
-    Consumul de cafea;
-    Sportul:
-    Cititul;
-    Apa cu castravete;
-    Completarea integramelor, rebusului etc;
-    Practicarea meditaţiei, yoga, pilates etc;

Credit foto: www.rd.com