Cedarea în faţa unor vicii majore nu este singurul lucru care te va îmbătrâni. Adevărul este că unele din lucrurile mici pe care le faci (sau nu),în fiecare zi,sunt la fel de dăunătoare pentru organism.

Nu iei stresul în serios

Problema este,fie că vorbim despre factorii de stres mici (lista cu probleme de rezolvat,care e tot mai lungă) sau mari (evenimente de viaţă majore,moarte,probleme de sănătate etc),evitarea acestuia este extrem de importantă. Un singur eveniment de viaţă major care apare într-un an,de exemplu,ar putea face să îmbătrâneşti cu până la opt ani,iar numărul se dublează atunci când ai de a face cu două evenimente într-un an. 

Ai un program de somn haotic

Lipsa orelor de somnpoate duce la îmbătrânirea prematură. Dar,mai nou,s-a dovedit că şi prea multe ore de somn pe zi ar putea accelera îmbătrânirea şi ar putea egala aproximativ patru până la şapte ani. Se pare că,în unele cazuri,somnul în exces poate fi un semn al depresiei,o tulburare care a fost legată de îmbătrânirea celulară accelerată. 

Nu refuzi prăjiturile

Este posibil să fi auzit deja că zahărul este toxic şi că poate chiar să acţioneze ca o substanţă care dă dependenţă. Într-un studiu,realizat pe şobolani de laborator,s-a constatat că zahărul este mai atrăgător decât cocaina. În afară de a crea dependenţă,zahărul sabotează,de asemenea,producţia de colagen şi duce la formarea ridurilor pe piele,afectând,totodată,şi elastina-distrugând tot ceea ce ar putea să menţină pielea tânără

Iei prea multe suplimente

Este un pariu destul de sigur că medicamentele nu te ajută să te menţii tânără. Şi nu este vorba doar de cele pentru bolile grave,ci şi de vitamineşi minerale care ar putea fi problematice atunci când vine vorba de îmbătrânire. Sigur,unele pot preveni bolile legate de vârstă. Ca aproape toate suplimentele,atunci când ai prea mult în organism,ele te pot îmbolnăvi. Prea multe suplimente pot creşte riscul de cancer ,deşi atunci când sunt luate în doza potrivită,ele pot fi benefice.

Nu faci sport

Transpiraţia este bună pentru organism si creier,şi poate ajuta la controlul stresului,dar şi la menţinerea sub control a greutăţii şi a masei musculare.