Dormi pe o saltea veche

 

O saltea bună durează maximum 10 ani. Dacă nu ţi-ai mai înlocuit salteaua de când ai cumpărat patul,e semn că trebuie să o faci. Pentru că o saltea veche,una prea moale sau prea tare îţi afectează coloana vertebrală.

 

 

Porţi tocuri cui sau balerini

 

Tocurile prea înalte te forţează să-ţi arcuieşti spatele şi duc la presiune sporită asupra încheieturilor. Însă nici încălţămintea plată nu e recomandată. Sandalele fără baretă la spate sau fără călcâi te pot afecta,pentru că permit piciorului să se mişte lateral,greutatea corpului tău fiind distribuită în mod inegal.

 

 

Porţi genţi mult prea grele

 

Genţile pline cu lucruri şi lucruşoare (adesea neimportante),purtate zilnic pe umăr,îţi pot afecta sănătatea coloanei. Începe prin a-ţi sorta obiectele din geantă,astfel încât greutatea ei să nu depăşească 10 % din greutateata corporală,sau împarte obiectele între geantă şi o sacoşă elegantă cu mânere lungi,pe care o porţi pe umărul celălalt.

 

 

Eşti nervoasă

 

Studiile arată că pesoanele nervoase,stresate,anxioase suferă mai mult de dureri de spate. Emoţiile negative induc tensiune la nivelul muşchilor şi intensifică semnalele de durere transmise la creier. Prin urmare,nu acumula tensiuni şi învaţă să te relaxezi,practicând activităţi care-ţi plac sau exerciţii de respiraţie.

 

 

Stai jos toată ziua

 

Dacă ai o muncă de birou,şansele de a suferi de dureri de spate sunt mai mari. În primul rând pentru că postura în faţa calculatorului este rareori corectă,muşchii spatelui anchilozându-se din cauza lipsei de activitate. Ca să compensezi acest inconvenient,lasă-te din timp în timp pe spate,la un unghi de 135 de grade,ceea ce reduce comprimarea discurilor intervertebrale. Asigură-te că ţii capul drept,dar nu încordant.