Înjumătăţeşte porţia de zahăr

-        Obişnuieşti să bei cafeaua de dimineaţă cu zahăr,sau nu poţi lua ceaiul dacă nu-i îndulcit?  Renunţă la zahăr şi cumpără-ţi ceai sau cafea de foarte bună calitate,care pot fi savurate fără niciun fel de îndulcitori. Dacă nu poţi şi nu poţi renunţa,optează pentru zahărul brun sau pentru îndulcitori naturali,pe bază de Stevia.

-        Las-o mai moale cu băuturile carbogazoase – dacă nu ştiai,acestea conţin 7 bucăţi de zahăr la o doză!

-        Renunţă la iaurturile cu fructe. Cumpără,în schimb,iaurtur natur,căruia îi adaugi o linguriţă de miere sau fructe proaspete mărunţite.

-        Nu uita că ciocolata neagră are cu 15 % mai puţin zahăr.

-        În prăjiturile de casă,redu cu un sfert cantitatea de zahăr folosită.

-        Evită sosurile gata făcute,din comerţ-unele conţin şi 8 cuburi de zahăr la suta de grame de produs!

 

Lipidele-s bune,dar cu măsură

Lipidele sunt necesare organismului,dar în cantităţi moderate,conţinutul lor caloric fiind ridicat. Cum procedezi?

-        Scoate din meniu lactatele „greceşti” sau îmbogăţite cu smântână,şi optează în loc pentru brânză proaspătă,lapte semidegresat şi iaurt degresat.

-        Spune nu preparatelor bogate în grăsimi,prăjelilor-şi renunţă,pentru un timp,şi la pizza favorită.

-        Renunţă temporar la feliile de pâine cu unt de dimineaţă – spune stop după ce ai mâncat o  singură felie. Ia-o mai uşor cu salata de vinete,icrele,biscuiţii aperitiv,pateurile şi saleurile.

 

Mănâncă orice,dar în cantităţi mici

Nu renunţa la lucrurile care-ţi plac,dar înjumătăţeşte porţiile obişnuite.

-        Pune-ţi mâncarea în farfurii mai mici

-        Taie bucăţile mari în cubuleţe mai mici,garnisite frumos

-        Mănâncă lent,nu în faţa televizorului sau calculatorului

-        Atenţie la alimentele cu aport mare de calorii – redu drastic porţiile

 

 

Fibrele,un aliat de nădejde

Fibrele activează tranzitul intestinal,induc mai repede senzaţia de saţietate,echilibrează nivelul glicemiei.

-        Dimineaţa,mănâncă un fruct sau bea un suc de fucte proaspăt

-        La prânz,nu uita de salate,supe,garnituri cu legume

-        Măcar o dată pe zi,optează pentru un aliment cu cereale integrale:musli,pâine integrală,orez brun.

-        Fructele uscate conţin de 5 ori mai mutle fructe ca cele proaspete,deci introdu-le în meniu

 

Gustarea nu-i doar pentru cei mici

Gustarea are rolul de a-ţi fruniza un pic de energie şi de mai tăia din apetit.  Poţi să iei o gustare între micul dejun şi prânz,şi una între prânz şi cină.

-        1-2 alimente sunt suficiente:un fruct,un compot,un iaurt,cereale,un biscuite – la alegere,în funcţie de gust şi de dispoziţie

-        Dacă ţi-e foarte foame,gustarea poate să cuprindă un sendviş cu jambon,o salată de fructe sau o supă.

 


Citeşte şi:

4 motive pentru care TREBUIE să mănânci AVOCADO

6 trucuri ca să arăţi fabulos în fotografii