Nu este tocmai uşor să mănânci sănătos. Sunt multe alimente în magazine care conţin foarte mult zahăr sau mai multă sare decât ai avea nevoie zilnic. De aceea,îţi propun câteva metode prin care să te hrăneşti cât mai sănătos posibil.

1. Găteşte cât poţi de des

În loc să cumperi ceva de mâncare din oraş,găteşte-ţi singură. Alege ingredientele cele mai proaspete,de preferat din pieţe. Pe lângă faptul că vei avea parte de preparate mai sănătoase,vei şi economisi,pentru că poţi să faci o cantitate mai mare deodată şi să iei şi la birou,pentru masa de prânz.

2. Atenţie la termenele de valabilitate!

Când cumperi din magazine,caută să iei alimente cu termene de valabilitate cât mai scurte. Cu cât sunt mai lungi,cu atât sunt mai mari şansele să conţine mulţi conservanţi. Mai mult,este important să alegi produse cât mai puţin procesate.

Pont

Dacă un aliment este intens promovat există riscul să nu fie sănătos.

3. Mai puţină carne,mai multe legume

Încearcă să nu mănânci carne măcar două zile pe săptămână şi s-o înlocuieşti cu fructe şi legume. Sunt mai uşor de procesat de organism şi mai sănătoase,datorită aportului de vitamine şi minerale pe care ţi-l aduc. Alege-le pe cele de sezon,pe care le găseşti în pieţe,şi consumă-le cât mai aproape de starea lor natuală,fierte sau coapte. Proteinele,pe care ţi le confer consumul de carne,le poţi procura şi din leguminoase (fasole,linte,mazăre),soia,lapte,iaurt şi brânză degresate.

Ştiai că…

…soia conţine proteine vegetale în proporţie de 40%? 

4. Fructele uscate şi nucile,ideale pentru gustări

În locul dulciurilor,alege câteva fructe uscate,nuci,migdale,caju sau alune pentru gustări. Îţi sporesc absorbţia de vitamine,dar şi de proteine. Atenţie,însă,nu trebuie să abuzezi de ele,pentru că au destul de multe calorii. Ajunge să mănânci cât îţi încape în palmă.

5. Cumpără produse organice

Alimentele bio sunt mai scumpe,dar pe termen lung te ajută să economiseşti,pentru că te menţin sănătoasă. Alimentele la un preţ scăzut,care conţin ingrediente artificiale,hormoni sau antibiotice te îmbolnăvesc în timp,ba chiar afectează eficacitatea tratamentelor cu antibiotice.

Extrasfat

În post,evită semipreparatele!

Cum de la 15 noiembrie începe Postul Crăciunului,este posibil să fii tentată să cumperi produse alimentare semipreparate care au pe etichetă „De post”! Nu te grăbi să le cumperi,pentru că astfel de preparate conţin şi mulţi conservanţi,coloranţi artificiali şi arome.