1. Sănătatea înainte de toate

Când te hotărăşti să ţii dietă,trebuie să să ştii ce indice de masă corporal (IMC) ai.

Acesta e un reper,un punct de plecare,care-ţi spune dacă numărul de kilograme este sau nu periculos pentru sănătatea ta!

E o valoare care-ţi permite să estimezi dacă eşti prea slabă,dacă te afli într-o formă bună sau dacă eşti supraponderală.

Îl calculezi împărţind înălţimea (cm) la greutate (kg) şi ridicând rezultatul la pătrat.

Dacă indicele tău e cuprins între 18,5 şi 25,înseamnă că greutatea ta e normală din punct de vedere al sănătăţii.

2. Stabileşte-ţi un program

O altă regulă importantă când eşti la dietă spune că trebuie să mănânci la intervale egale,să mesteci de mai multe ori mâncarea şi să nu te ridici niciodată sătulă de la masă.

Cel mai bine este să mănânci porţii mici şi să încerci să faci o listă cu un program al tău.

Dacă ţi se face foame înainte de mesele principale,poţi să mănânci gustări uşoare din fructe sau din legume proaspete.

Conţin mulţi nutrienţi care se eliberează rapid în organism,lucru care te ajută să-ţi recapeţi imediat starea de bine.

3. Alege un regim echilibrat

Dacă vrei să slăbeşti,evită dietele severe,deoarece rişti să te îngraşi şi mai mult,după ce le sistezi.

Explicaţia este simplă:după mai multe zile de regim hipocaloric,organismul se obişnuieşte să funcţioneze în regim de economie.

Şi atunci orice calorie în plus riscă să se depună imediat.

Nutriţioniştii mai spun că un ritm rezonabil de a pierde în greutate este o  jumătate de kilogram pe săptămână.

4. Proteinele îţi dau energie

Te simţi bine când eşti la dietă dacă mănânci zilnic alimente bogate în proteine. Altfel,rişti să pierzi din masa musculară şi să te simţi slăbită.

Aşadar,consumă soia,lactate parţial degresate,peşte şi carne de pui sau de vită.

Nu uita nici de uleiul de măsline,fructele uscate,nucile sau migdalele,dar nici de pâinea neagră din secară sau graham.

Îţi asigură o stare de bine şi previn înfometarea.

Pentru a evita balonarea şi pentru a te bucura de o digestie bună,consumă suficiente fibre,vitamine şi antioxidanţi din cereale,fructe şi legume proaspete.

Pentru că ele sunt alimentele aliate unui corp frumos!

5. Renunţă la carbohidraţi

După ora 18,metabolismul îşi dimunează arderile.

Un motiv foarte puternic să-ţi schimbi meniul de seară,să renunţi la carbohidraţi precum pâinea,pastele făinoase integrale,orezul,cartofii,la fructe precum merele sau bananele.

Motivul? Caloriile pe care ni le furnizează nu se mai consumă,ci se depun sub formă de ţesut adipos.

Poţi mânca,în schimb,o supă de pui sau o bucată de peşte gătită la cuptor. Este mai uşor de digerat.

Info

Proteinele din soia sunt mai benefice pentru organism decât cele din carne sau din lapte.