1.     Dacă eşti o persoană care nu-şi poate imagina principala masă a zilei fără măcar un fel cu mâncare cu carne – sau fără o friptură zdravănă în farfurie –,şi dacă ai optat pentru o dietă prin excelenţă vegetariană,s-ar putea greutăţi serioase în a urma indicaţiile acesteia. În general,o dietă care nu se potriveşte cu stilul tău de viaţă e mai greu de urmat.

2.     Există diete restrictive,care limitează aportul anumitor nutrienţi – carbohidraţii,spre exemplu. Acestea te pot face să scapi rapid de câteva kilograme,însă,pentru că te priveză de principii nutritive importante,pot deveni periculoase pentru sănătate pe termen lung. Ba chiar vei constata că,imediat ce ai încetat să ţii dieta cu pricina,iei din nou în greutate.

3.     Dieta „la pachet” are puţine şanse să dureze. Adică,dacă din planul de slăbire fac parte produse special concepute în acest scop,acestea au şanse mici să rezista în faţa tentaţiilor lumeşti din viaţa de zi cu zi – mâncarea savuroasă de la ziua unui prieten,sau din timpul unei scurte vacanţe la sfârşit de săptămână. Dacă simţi că nu ai suficientă voinţă să mănânci doar prafuri,pilule şi „mâncarea ambalată” cu gust anost,mai bine optezi pentru o altă dietă.

4.     Dacă eşti înconjurată de oameni cu apetit sănătos – fie din familie,fie de la locul de muncă – va fi greu să ţii  o dietă restrictivă. Optează mai degrabă pentru un regim care îţi permite să te bucuri – chiar şi în porţii mici – de savoarea mâncărurilor care fac deliciul întregii familii.

5.     Dietele-minune care îţi promit siluete de vis în lipsa exerciţiilor fizice ar trebui să-ţi pună semne de întrebare. Pentru că dietele bune sunt cele din care mişcarea nu lipseşte. La fel de dubioase sunt regimurile care te înfometează,care te prost dispun sau în urma cărora te simţi efectiv rău.