1. Bei prea multă apă dacă nu pleci niciodată de acasă fără o sticlă cu apă

Dacă toată ziua ai o sticlă de apă în mână şi eşti mereu stresată să nu rămâi fără rezerve, înseamnă că ai devenit mult prea focusată pe ideea de a bea cât mai multă apă. E bine să ştii că aportul crescut de apă poate duce la scăderea nivelului de sodiu din sânge şi determină umflarea tuturor celulelor din corp. În funcţie de greutatea pe care o ai, este suficient dacă bei între 2 şi 2,5 litri de apă pe zi.

2. Bei apă chiar şi când nu îţi este sete

Cea mai bună modalitate prin care poţi afla dacă organismul tău are nevoie de apă este setea. Organismul este programat în aşa fel încât să lupte împotriva deshidratării şi să ceară apă atunci când are nevoie. Setea este monitorul individual al fiecărui corp, care îi permite să ştie dacă are nevoie de mai multă sau mai puţină apă. Ghidează-te după sete şi nu te forţa să bei mai multă apă de dragul unor diete sau crezând că vei slăbi.

3. Bei prea multă apă dacă urinezi des, mai ales noaptea

Majoritatea persoanelor sănătoase urinează între 6 şi 8 ori pe zi. Dacă numărul vizitelor la toaletă se dublează, înseamnă că bei prea multe lichide, iar acest lucru îţi perturbă activitatea. Nu mai vorbim de urinarea nocturnă, care poate provoca dereglări ale somnului şi o scădere a capacităţii de concentrare. Pentru a preveni acest lucru, obişnuieşte-te să bei ultimul pahar cu apă cu o oră înainte de culcare. În acest mod, vei lăsa rinichilor timpul necesar să filtreze apa prin corp.

4. Ai stări de greaţă

Simptomele de suprahidratare seamănă foarte mult cu cele de deshidratare, potrivit specialiştilor. Când bei prea multă apă, rinichii nu mai funcţionează la capacitate maximă şi nu mai pot scăpa de excesul de lichd din organism. Acest lucru se poate manifsta cu greţuri şi vărsături.

5. Bei prea multă apă dacă te simţi obosită

Poate pare greu de crezut, însă şi prea multă hidratare poate da o stare de oboseală excesivă. Când bei prea multă apă, rinichii sunt suprasolicitaţi şi dau o reacţie adversă hormonilor din corp. Prin urmare, vei simţi că eşti mai obosită ca de obicei şi mult mai stresată. Învaţă să îţi dozezi cantitatea de apă pe care o bei zilnic.

Sursă foto: www.pexels.com