Iei mai uşor în greutate

În preajma vârstei la care apare menopauza îţi este tot mai greu să-ţi reduci greutatea corporală. O alimentaţie potrivită te susţine în lupta cu kilogramele în plus, dar şi cu bufeurile, durerile de cap, transpiraţia abundentă, palpitaţiile.

Un truc simplu pentru a fi într-o formă fizică bună este să mănânci mai des, la fiecare 3-4 ore, dar mai puţin. O reducere a porţiilor şi introducerea gustărilor, dacă ele lipsesc, sunt importante pentru a obţine rezultatele dorite. Mai mult, încearcă să nu te cântăreşti prea des. Este de ajuns o dată pe săptămână. Cântăririle frecvente îţi permit să observi din timp cât ai luat în greutate şi să iei măsuri prin schimbarea dietei şi prin sport.

Ştiai că majoritatea femeilor ajung la menopauză în jurul vârstei de 50 de ani?

Treci rapid de la o stare la alta

Menopauza nu se manifestă numai fizic, ci şi emoţional. Nivelul de hormon estrogen scade semnificativ în jurul vârstei de 50 de ani, ceea ce poate conduce la apariţia unor stări foarte neplăcute: treceri bruşte de la o stare de spirit la alta, oboseală, iritabilitate, dificultate de concentrare, anxietate, stres şi chiar depresie. În această situaţie, terapia hormonală poate fi de ajutor. Medicul specialist poate indica anumite medicamente antidepresive care să combată şi bufeurile, frecvente în cazul instalării depresiei. Este nevoie şi de o schimbare a stilului de viaţă cu adoptarea unei diete bogate în proteine şi practicarea de gimnastică sau aerobic.

Te poţi confrunta cu uscăciune vaginală

Pe măsură ce te apropi de vârsta menopauzei, vaginul începe să suporte schimbări: ţesutul de la nivelul acestuia se subţiază, secreţiile se reduc. Din aceste cauze, apar o serie de neplăceri: uscăciunea, durerea în timpul actului sexual. Activitatea sexuală regulată şi stimularea în timpul preludiului sunt de ajutor pentru a menţine sănătatea ţesutului vaginal.

Şi flora vaginală este influenţată negative la menopauză de scăderea nivelului de hormon estrogen. De aceea te poţi confrunta cu senzaţii de mâncărime şi iritaţii.

Lubrifierea zonei este indicată, iar dacă problema persistă este necesară vizita la medical ginecolog pentru a primi un tratament pe bază de estrogen care se poate aplica şi local sub formă de cremă.

Transpiri prea mult noaptea

Dacă te trezeşti peste noapte lac de sudoare este posibil să fi ajuns la vârsta menopauzei. Transpiraţia nocturnă îţi dă o senzaţie la fel de neplăcută ca bufeurile de peste zi şi pot fi însoţite de palpitaţii. Pentru a le preveni, păstrează pe cât posibil dormitorul răcoros. Trage jaluzelele pe timpul zilei sau deschide aerul condiţionat. Foloseşte pijamale şi lenjerie de pat din bumbac şi evită-le pe cele realizate din materiale care favorizează supraîncălzirea şi transpiraţia abundentă.

Nu reuseşti să dormi

Transpiraţia nocturnă nu e singurul simptom al menopauzei care nu-ţi dă pace în timpul nopţii. Scăderea nivelului de hormon progesteron te ţine trează până târziu în noapte. Este un hormon de care depinde odihna ta, iar reducerea lui îţi aduce şi anxietate, tulburări de somn, nelinişte, treziri nocturne frecvente. Ce poţi face? Bea mai puţină cafea sau renunţă la ea şi fă mişcare cel puţin o jumătate de oră în fiecare zi.

@shutterstock