Ceaiul aduce,pe lângă certe beneficii pentru sănătate,o varietate de arome care îţi luminează şi cea mai mohorâtă zi. În afară de antioxidanţii care scar rsicurile de cancer,ceaiul stimulează sistemul imunitar,scade concentraţia hormonilor de stres şi te ajută să te relaxezi.

Iată ghidul ceaiurilor de care ai putea avea nevoie:

-        Te simţi lipsită de vigoare? Fă-ţi o cană cu ceai negru. Este,spun specialiştii,o variantă mai ”uşoară” şi mai sănătoasă la cafeaua clasică. Aromele puternice îţi vor revigora simţurile şi te vor energiza pentru toată ziua.

 

-        Vrei o senzaţie de reîmprospătare? Încearcă ceaiul alb. Are cantitatea cea mai scăzută de cofeină şi conţinutul cel mai mare de antioxidanţi. În plus,este tipul de ceai care a fost procesat în măsura cea mai scăzută. Îţi oferă arome uşoare,persistente.

 

-        Eşti stresată? Ceaiul verdee soluţia. Are arome erbacee,neutre,perfecte pentru a-ţi induce o stare de relaxare. Spre deosebire de ceaiul negru,cantitatea de cofeină e mai scăzută.

 

-         Ai nevoie de inspiraţie creativă? Testează chai-ul indian. Îţi oferă o paletă complexă de arome condimentate,care îţi stimulează imaginaţia. Poţi să-l bei simplu sau cu un pic de lapte şi îndulcit cu miere.

 

-        Suferi de astenie,de indispoziţia provocată de o răceală uşoară? Ceaiurile cu fructesunt soluţia. Ceaiul de portocale,de lămâie,cu fructe de pădure- toate alungă durerile uşoare în gât,durerile musculare,starea de moleşeală specifică afecţiunii.

 

Citeşte şi:

7 ceaiuri sănătoase

„Nucile” de caju:5 beneficii pentru sănătate