Ia un mic dejun sănătos

Masa de dimineaţă este cea mai importantă,dându-ţi energie pentru întreaga zi şi ferindu-te de mâncatul cu poftă de peste zi. Este musai să nu sari peste el,dacă vrei să te menţii în formă.

Mănâncă un bol mic cu musli şi cu lapte degresat,o felie de brânză albă,un ou fiert,o felie de jambon de porc (50 g) şi un fruct de sezon.

Mizează pe supe

O supă caldă înainte de felul principal îţi umple stomacul şi îţi dă senzaţia de saţietate. E indicat să înlocuieşti cartofii din supă cu alte legume,cu calorii mai puţine.

Îţi propunem o supă din trei dovlecei,un morcov şi o jumătate de păstârnac. O porţie la prânz sau seara te hrăneşte sănătos.

Mănâncă fructe şi legume proaspete

Ţinând cont de faptul că 100 g de fructe înseamnă 50 kcal,iar 100 g de legume,30 kcal,profită din plin de bunătăţile de sezon:kiwi,portocale,pere,pomelo,sfeclă roşie,ciuperci,varză,dovleci,gutui. Consumă-le zilnic,fie ca atare,fie sub formă de sucuri sau de salate.

Consumă dulciuri naturale

Adică fructe uscate ori confiate (smochine,caise,prune,stafide),mure,zmeură,iaurturi cu fructe. Consumă aceste dulciuri între mese,ca gustări (50-100 g pe zi).

Bea multe lichide

Un ceai dimineaţa,un suc de fructe la prânz,cinci pahare cu apă pe parcursul zilei şi încă un ceai seara. La adunare,ar trebui să rezulte peste doi litri de lichide pe zi. Avantaje? Nenumărate:hidratare,curăţare de toxine,evitarea constipaţiei.