1. Vitamina C

În ciuda notorietăţii pe care o are vitamina C pentru creşterea imunităţii,ea este implicată şi în producerea de collagen şi ajută la protejarea celulelor pielii de arsurile solare. Pentru a-ţi acoperi necesarul zilnic,ai nevoie de 100 mg de vitamina C,adică de 2-3 fructe sau legume care o conţin.

O poţi procura din:

-Broccoli

-Ardei

-Citrice

-Căpşune

2. Vitamina E

În combinaţie cu vitamina C,vitamina E repară pielea afectată de ultraviolete şi încetineşte procesul de îmbătrânire. Este de ajuns să mănânci în fiecare zi câteva felii de avocado,puţin miez de nucă (atât cât iei în căuşul palmei),o linguriţă de germeni de grâu.

O poţi procura din:

-germeni de grâu

-nuci

-alune

-seminţe de floarea-soarelui

-migdale

-alune de pădure

-avocado

3. Seleniul

Pentru a-ţi menţine elasticitatea pielii şi pentru a o proteja de efectele negative ale soarelui,reţine că este bine să consumi alimente care conţin selenium:ouă,germeni de grâu,fructe de mare.

4. Polifenolii

Cunoscuţi pentru faptul că previn apariţia cancerului,antioxidanţii numiţi polifenoli reglează funcţiile metabolismului,încetinesc efectele înaintării în vârstă.

Îi poţi procura din:

-ceai verde

-ciocolată

-vin roşu

-ulei de măsline

-struguri,pere,prune,fructe de pădure,broccoli

5. Acizii graşi Omega-3

Ca să-ţi păstrezi pielea lubrifiată şi ca să elimini toxinele,include în dieta zilnică şi alimente bogate în acizi-graşi Omega-3:

-nuci

-peşte gras (macrou,somon,sardine)