Ovăz

Dacă la micul dejun consumi ovăz,atunci colesterolul rău se va reduce cu 5,3% în doar 6 săptămâni. Şi asta deoarece fulgii de ovăz conţin o fibră numită beta-glucan,care scade nivelul colesterolului din sânge.


Citeşte şi:

Cum creşti valorile colesterolului bun

Usturoiul reduce colesterolul


Somon

Bogat în acizi graşi Omega-3,somonul ţine departe bolile inimii,cum sunt  atacurile de cord,accidentul vascular cerebral,dar şi nivelul ridicat al colesterolului. Pe lângă somon,şi consumul de sardine şi hering creşte nivelului de colesterolbun cu 4%.

Fasole

Excelentă pentru inimă,o jumătate de ceaşcă de fasole incluse în dietă,ajută la scăderea nivelului de colesterol cu 8%. Pe lângă asta,fasolele furnizează aproximativ o treime din necesarul zilnic de fibre.

Ciocolata neagră

Este bogată în antioxidanţi şi are proprietăţi care scad colesterolul. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii spanioli şi publicat,în 2010,în „Journal of Hepatology“,antioxidanţii din ciocolata neagră reduce daunele care pot să aibă loc în vasele de sânge,ajutând şi la prevenirea ruperii vasele de sânge din ficat. Specialiştii spun că includerea în dietă a 100 de grame de ciocolată în fiecare zi ţine departe problemele cardiovasculare cu 21%.

Spanac

Specialiştii spun că spanacul conţine aproximativ 13 flavonoide care ţin la distanţă cancerul,bolile de inimă şi osteoporoza. O jumătate de ceaşcă de spanac,consumat zi cu zi,ne protejează împotriva atacurilor de inimă şi scade nivelul colesterolului rău.

Ulei de măsline

Are numeroase beneficii pentru sănătate. Acesta conţine acizi graşi mononesaturaţi care scad colesterolul rău şi trigliceridele,fără a reduce nivelul colesterolului bun.