Sunt 6 alimente care te ajută să menţii nivelul glicemiei sub control:

1. Pepenele amar, pe lista cu alimente care scad glicemia

Acesta este frecvent folosit atât ca produs alimentar,cât şi ca medicament în unele culturi asiatice. În America de Nord poate fi consumat proaspăt,conservat,sub formă de ceai sau ca un supliment. Acest pepene amar prin consum activează o enzimă care poate duce la scăderea nivelului de zahăr din sânge,deplasându-l din sângeîn celulele corpului,unde acesta poate fi utilizat pentru energie.

2. Scorţişoara

Descoperirile ştiinţifice asupra capacităţii scorţişoarei arată că ajută la reglarea glicemiei. Un studiu din 2003 a arătat că,luând 1 g de scorţişoară,timp de 40 de zile va contribui la îmbunătăţirea nivelului de glucoză din sânge. Alte studii au avut rezultate contradictorii. Ceea ce ştim sigur este că scorţişoară te poate ajuta să foloseşti mai puţin zahăr în bucătărie,sau chiar în cafea,deoarece se adaugă aroma ei naturală. În plus,este bogată în antioxidanţi.

3. Alimente care scad glicemia - Orzul

Mai multe studii au confirmat acum că o dieta bogată în cereale integrale poate reduce riscul de a dezvolta diabet şi ajută la îmbunătăţirea nivelului de zahăr din sânge. Orzul este bogat în beta-glucan,este o cereală integrală,folosită în produse alimentare şi ca medicament de mii de ani.

4. Fulgi de ovăz

Ovăzul conţine fibre solubile beta-glucan,care s-a dovedit că ajută la stabilirea nivelului de glicemie. Aceştia oferă beneficii suplimentare pentru cei care suferă de diabet zaharat de tip 2. Reduce colesterolulşi ajută la menţinerea sub control a greutăţii. O porţie de fulgi de ovăz dimineaţa este o modalitate uşoară de a-l include în dietă şi un început de zi sănătos.  

5. Ceapa, pe lista cu alimente care scad glicemia

Ceapa este cea mai bună sursă de hrană care conţine crom,care este un mineral important pentru managementul de zahăr din sânge. Cromul ajută organismul să producă factorul de toleranţă la glucoză,de care insulina are nevoie pentru a ajuta la îndepărtarea zahărului din sânge în celulele organismului pentru a fi utilizate ca energie.

6. Spanacul

Spanacul este o legumă bogată în magneziu,care poate contribui la menţinerea sub control a nivelului de zahăr din sânge,prin reglarea secreţiei de insulină,precum şi utilizarea de glucoză. Întâmplător,persoanele cu diabet de tip 2 au adesea un nivel scăzut de magneziu seric. Desigur,spanac este bogat şi în alte elemente nutritive importante,inclusiv beta-caroten,luteină,acid folic,vitamina K,magneziu,mangan,calciu şi potasiu.
 

Notă: Menţinerea unui echilibru a nivelului de zahăr din sânge este foarte important pentru cei cu diabet zaharat sau pre-diabet. Aceste şase alimente care scad glicemia pot ajuta la menţinerea nivelului de zahăr din sânge sub control.