1. Apă minerală naturală 

Începem cu cel mai evident: unul dintre simptomele de anxietate este acela de a avea gură uscată. Numai atunci când bem apă şi reuşim să ne hidratăm puţin câte puţin reuşim să ne simţim mai bine şi să depăşim starea de rău. Hidratarea corectă este importantă pentru starea noastră de spirit deoarece, de asemenea, atunci când nu suntem hidrataţi corect concentraţia unui hormon numit cortizol, creşte, acesta fiind responsabil cu starea de stres şi sentimentul de anxietate. Din toate aceste motive, cel mai bun sfat este să vă calmaţi setea cu apă, iar starea dvs se va schimba imediat. 


2. Morcovi

Vitamina B6 care se găseşte în morcov este foarte utilă pentru a ne binedispune, deoarece creşte efectul antistres. În plus, această vitamină intervine în producerea serotoninei şi taurinei. Taurina exercită un rol de apărare al acidul gama amino butiric un alt neurotransmiţător foarte important care modulează starea de spirit. Un deficit de acid gama amino butiric în creier este asociat cu simptome de anxietate, depresie sau insomnie, în timp ce în cantitate bună, acesta ne oferă o stare de calm. O veste exccelentă este că morcovii se pot consuma cruzi, deci nu este necesar să elaborezi reţete complicate pentru a beneficia de vitaminele lor în orice moment al zilei. 


3. Bananele

Textura lor dulce şi consistentă nu este doar delicioasă, ci conţine precursori de dopamină. Dopamina este neurotransmiţătorul entuziasmului, responsabil pentru a simţi plăcerea în activităţile noastre zilnice. Pentru a avea o stare de spirit echilibrată, trebuie să eliberăm regulat dopamina în sângele nostru, iar nivelul scăzut ale acestei substanţe este asociat cu sentimente precum lipsa energiei şi motivaţia şi, în cazuri foarte grave, depresia. 


5. Cerealele integrale

Dovezile ştiinţifice corelează din ce în ce mai mult sănătatea bună a intestinului cu starea noastră de spirit. Şi nu există o modalitate mai bună de a vă răsfăţa decât de a consuma fibre solubile şi insolubile deoarece, o mare parte din serotonina de care aveţi nevoie nu este fabricată în creier, ci în această zonă anatomică. Cerealele integrale reprezintă o oportunitate pe care nu ar trebui să o pierdeţi pentru a obţine combinaţia perfectă de carbohidraţi care vă încarcă de energi, dar cu fibre pentru a alimenta cele mai benefice bacterii din intestin, exact ce avem nevoie pentru a produce serotonină. 


6. Ciocolata neagră

Nu este un secret că suntem fericiţi atunci când mâncăm ciocolată de orice fel, dar nu multă lume nu ştie numele molecule care produce atâta fericire în viaţa noastră. Teobromina este un stimulent puternic care, atunci când ajunge în sistemul nostru nervos, acţionează în mod similar cu cafeina, deşi efectele sale sunt mai puţin puternice. Cel mai bun lucru este că, pe lângă faptul că ne încurajează şi motivează, acesta activează circuitele de plăcere ale creierului nostru, ceea ce ne face să ne simţim bine. Desigur, pentru a profita de aceste efecte trebuie să fie o ciocolată cu cel puţin 75% cacao. 


Sursă: