Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă consumul a cel mult 12 linguriţe de zahăr pe zi. Iată în ce alimente se găseşte zahăr adăugat!

Alimente la care nu te gândeai că au zahăr-Sos de roşii

Zahărul este adesea adaugat în sosurile de tomate pentru a contracara aciditatea lor. Acest lucru are loc mai ales atunci când roşiile sunt culese prea devreme. Conform datelor de la Departamentul Agriculturii al Statelor Unite ale Americii,până la o treime din conţinutul sosului de roşii este zahăr.

Unt de arahide

Nu este nimic mai gustos decât o felie de pâine prăjită cu unt de arahide. Unul dintre motivele pentru care este atât de delicios este cantitatea mare de zahăr adăugat.

Alimente la care nu te gândeai că au zahăr-Sosuri pentru salate

Producătorii elimină grăsimea din sosurile din salate,dar adaugă zahăr şi sare în plus pentru a îmbunătăţi gustul. Cel mai bine este să-ţi faci propriul sos pentru salate,din 2 linguri de ulei de măsline,zeama de la o lămâie sau oţet balsamic şi ierburi proaspete.


Citeşte şi:

Consumul de zahăr cauzează cancer! Află cum este posibil acest lucru!

Semne că mănânci prea mult zahăr


Iaurt cu fructe

Unul dintre gustările preferate la micul dejun sau la birou este iaurtul. Cele mai multe dintre noi îl preferă pe cel cu arome. Toate acestea conţin zahăr adăugat – chiar şi iaurtul cu puţine grăsimi. Unele mărci de iaurturi aromate au până la 20 de grame (sau 5 linguriţe) de zahăr per porţie. Optează mai degrabă pentru iaurt simplu şi adaugă fructe proaspete şi miere pentru a-l îndulci.

Cereale

Cele mai multe cereale pentru micul dejun conţin foarte mult zahăr pentru a le face mai gustoase. Fulgii de porumb au aproximativ între 5-7 g de zahăr la suta de grame,ceea ce înseamnă că o porţie de 50 g conţine jumătate de linguriţă de zahăr.

Alimente la care nu te gândeai că au zahăr-Supa la plic

Ca şi conservele de legume,supelor la plic li s-au adăugat zahăr pentru a le prelungi viaţa de conservare-unele mărci pot conţine mai multe linguriţe de zahăr pe porţie. Citeşte etichetele de pe supele la plic înainte de a le pune în coşul alimentar sau găteşte-ţi propria supă de legume acasă.