Iată ce fac oamenii organizaţi,de au atât de mult timp pentru familie şi relaxare!

Îşi pregătesc de vineri ce au de făcut luni

Înainte de a pleca de la birou şi a se bucura de week-end,oamenii ordonaţi dedică 5-10 minute pentru a identifica prioritatăţile pentru luni dimineaţa. De asemenea, îşi actualizează lista cu ce trebuie făcut săptămâna următoare şi fac puţină ordine la locul de muncă. Având toate aceste aspecte rezolvate,vor fi capabile să treacă direct la muncă luni şi vor sta relaxate în week-end,ştiind că au lăsat totul în ordine la birou atunci când au plecat.

Au o listă de priorităţi,dar lasă loc şi pentru spontaneitate

Este bine să ai o listă cu ceea ce trebuie să faci,dar nu uita că week-endul este pentru odihnă,aşa că nu ştii când poţi primi o invitaţie la masă la naşi. La urma urmei,programul de sfârşit de săptămână nu ar trebui să fie la fel de rigid ca şi cel pentru săptămâna de lucru. Astfel,nu se simte o presiune pentru a face ceva detaliat.

Dezvoltă sisteme care lucrează pentru ei

De exemplu,o persoană organizatăva avea mereu o listă cu mâncarea preferată a familiei şi un caiet în care are notate toate reţetele delicioase. Aşa că,atunci când se apucă de gătit,nu mai pierde timpul gândindu-se la ce ar mai putea prepara. Pur şi simplu se uită pe listă şi se inspiră de acolo.

Îşi iau timp liber

Jack Dorsey,CEO şi cofondator al Twitter,declara într-un interviu că a stabilit pentru fiecare zi a săptămânii câte o temă (lunea este pentru conectarea cu managementul,marţea,pentru dezvoltarea şi îmbunătătţirea de produse,miercurea este pentru strategii de marketing etc). Sâmbăta este dedicată pentru plimbări în aer liber,iar duminica pentru reflecţie. Deci,chiar şi cei mai organizaţi oameni îşi rezervă timp pentru ei înşişi.

Ţin pasul cu planurile

Se pare că întreţinerea zilnică este singura modalitate de a păstra sub control un posibil haos în hârtii. Dacă ai sărit peste vreo rutină,ia-ţi 15 minute din week-end pentru a readuce la zi toate treburile. 

Păstrează spaţiul de lucru curat

Se poate crea foarte uşor dezordineprin aglomerarea prea multor mărunţişuri în zona de lucru. Fă puţină ordine şi lasă cât mai puţine lucruri în zona de lucru.