Spală-te pe mâini

Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor estimează că până la 16 procente din infecţiile respiratorii pot fi prevenite prin simplul act de spălare a mâinilor cu apă şi săpun.

Nu sări peste orele de somn

Din ce în ce mai multe studii arată că lipsa somnului poate afecta atât sănătatea mentală,cât şi pe cea fizică. Mai mult,somnul inadecvate creşte riscul de boli cronice,cum ar fi cancerul,şi deteriorează memoria. Unele cercetări sugerează că lipsa de somn te poate face mai susceptibilă la contactarea de răceli,gripe şi alte virusuri. Deci,după cum se poate vedea,somnul este foarte important.

Fă-ţi un vaccin antigripal

Deoarece cancerul şi tratamentele aferente pot slăbi sistemul imunitar,în cazul în care suferi de această cruntă boală,poţi fi  mai sensibilă la contractarea gripei. Din acest motiv,American Cancer Society recomandă vaccinul antigripal pentru persoanele care au cancer,dacă nu există niciun motiv pentru care vaccinul nu ar trebuie administrat.

Fă activităţi fizice moderate

Studiile indică faptul că implicarea în activităţi fizice poate îmbunătăţ funcţiile sistemului imunitar,care permit corpului să lupte împotriva infecţiilor bacteriene şi virale.

Cheia,cu toate acestea,este să faci exerciţii de intensitate moderată,nu exerciţiile fizice intense,deoarece acestea din urmă s-a dovedit că ridică riscul de dezvoltare a infecţiilor. 

Obţine suficientă vitamina D

Studiile arătă că vitamina D are o gamă largă de efecte,de la susţinerea sistemului imunitar,la maximizarea funcţiei musculare,şi până la a avea efecte antioxidante si anti-inflamatorii. În plus,receptorii de vitamina D au fost găsiţi pe majoritatea celulelor din organism,ceea ce indică faptul că această vitamină este esenţială pentru funcţionarea corespunzătoare a celulelor.

Adoptă un stil de viaţă sănătos

Substanţele nutritivesunt esenţiale pentru menţinere corespunzătoare a funcţiilor organismului,inclusiv la capitolul imunitate. Cele mai multe legume şi fructe sunt considerate bune,aşa cum sunt alimentele bogate în anumiţi nutrienţi,precum acizii graşi,seleniu şi omega-3. Exemple de astfel de produse includ nuci de Brazilia,somon sălbatic şi germeni de grâu.