Aminteşte-ţi să te ridici de pe scaun

Oamenii care lucrează la birouri ar trebui să facă mişcare cel puţin două ore pe zi,pentru a evita riscurile apariţiei unor boli asociate cu sedentarismul,potrivit unui studiu britanic,din 2015. Ridicatul de pe scaun şi plimbatul,cel puţin o dată la fiecare două ore,sunt esenţiale pentru sănătatea oaselor. În plus,acest execrciţiu poate creşte productivitatea şi te ajută să te concentrezi mai bine pe ceea ce faci.

Există aplicaţii pentru mobil,care îţi pot aminti să faci pauze la intervale regulate. Unele oferă chiar sugestii legat de exerciţiile pe care le poţi face la birou.

Aeriseşte bine spaţiul de lucru

Un spaţiu neaerisit poate declanşa rinite alergice,erupţii cutanate sau dureri de cap. Chiar dacă nu ai simptome fizice,este posibil ca aerul din birou să afecteze capacitatea de lucru. Un studiu din 2015,realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard,arată că angajaţii care lucrează în birouri ventilate corespunzător sunt mult mai productivi,decât cei care nu aerisesc deloc spaţiul de lucru.

Adaugă o plantă

Poate că nu poţi să îţi muţi biroul în natură,dar poţi muta o mică parte din natură la tine în birou. Achiziţionarea unei plante poate fi o modalitate foarte bună de a inspira creativitatea şi de a-ţi induce un sentiment de relaxare.

Alege plante verzi,cu frunze,mai degrabă,decât cactuşii ai căror spini pot distrage atenţia.

Decorează-ţi biroul

Decorarea biroului te poate ajuta să te simţi mai confortabil,ceea ce poate reduce stresul la locul de muncă. Dar,pentru a evita supraaglomerarea spaţiului,ceea ce poate avea un efect contrar celui aşteptat,alege doar câteva poze cu cei dragi,pe care să le pui în rame,astfel încât biroul să fie în continuare aerisit.

Nu uita de aromoterapie

Aroma de citrice poate ridica moralul şi ajută la îmbunătăţirea funcţiilor creierului. Sari peste lumânările şi beţişoarele puternic parfumate,care folosesc arome artificiale. Mai bine alegi un difuzor de aromă,cu uleiuri esenţiale,care emană un miros subtil,natural.

Nu mai mânca la birou

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poţi face pentru sănătatea ta este să te ridici de la birou şi să mergi în spaţiul special amenajat pentru a mânca. Astfel,creierul tău are parte de o binemeritată pauză,ca să nu mai vorbim de faptul că,astfel,scapi de tentaţiile de a ronţăi junk food-uri la birou.