Cei mai expuşi sunt persoanele în vârstă. Pentru a reduce şansele ca osteoporoza să te afecteze,trebuie să furnizezi corpului două minerale esenţiale:calciu şi vitamina D. Iată ce alimente conţin aceste minerale!

Peştele

Somonul si sardinele sunt bogate în calciu. Mai mult decât atât,doar 3 bucăţi de somon îţi asigură doza zilnică recomandată de vitamina D. Peştele este,de asemenea,bogat în acizi graşi Omega 3,care previne deteriorarea oaselor.

Alimentele verzi

Legumele verzi şi cu frunze,cum sunt spanacul,ceapa verde,schinduful,varza,broccoli sunt cele mai bune surse de calciu pentru persoanele care nu consumă o mare parte din produsele lactate,cum sunt laptele,iaurtul şi brânza. Doar o porţie de spanac poate asigura aproximativ 25%  din necesarul zilnic de calciu. Pe lângă asta,spanacul este bogat în vitamina K,ce ajută la creşterea densităţii minerale osoase.


Citeşte şi:

Smochinele menţin sănătatea oaselor şi a ficatului

Cum previi osteoporoza


Ouăle

Sunt unele dintre cele mai ieftine surse de proteine. Dar acestea sunt,de asemenea,bogate în vitamina D,care se găseşte în gălbenuş.

Portocalele

Deşi sunt consumate în special datorită  vitaminei C care se găseşte în acestea,ele te pot ajuta să ai oase sănătoase. Şi asta,deoarece, vitamina C sau acidul ascorbic joacă un rol important în absorbţia de calciu.

Fructele oleaginoase

Migdale şi arahidele sunt bogate în potasiu,mineral ce previne pierderea calciului prin urină. Nucile sunt cunoscute şi pentru conţinutul mare de acizi grasi Omega-3. Aceste grăsimi sunt esenţiale pentru încetinirea procesului prin care are loc pierderea osoasă şi consolidarea procesului de formare a oaselor. Şi nucile au proteine ​​şi alte substnaţe nutritive care te ajută să ai oase puternice.

Prunele

O mână de prune crude sau uscate sunt indicate femeilor care suferă de osteoporoză. Acestea conţin inulină,o fibră care ajută la absorbţia calciului în organism şi în consolidarea oaselor. De asemenea,ajută la tratarea artritei.