Tot ceea ce mănânci îţi influenţează starea de sănătate.

De exemplu,unele alimente ameliorează simptomele sindromului premenstrual,durerile de cap,tulburările de memorie şi multe altele.

Numeroase studii le-au dovedit eficacitatea,cu atât mai mult cu cât,spre deosebire de medicamente,ele nu dau efecte secundare.

1. Ai sindrom premenstrual? Treci pe  lactate!

Femeile care-şi iau necesarul de vitamina D şi de calciu din produsele lactate şi din brânzeturi reuşesc să alunge anxietatea şi trecerile bruşte de la o stare la alta la fel de eficient ca şi cele care iau medicamente pentru a preveni simptomele sindromului premenstrual.

Pentru a-ţi asigura necesarul zilnic,consumă trei porţii de lactate care pot consta în:iaurt,brânză de vaci şi lapte.

La fel de eficace

Soia este şi ea utilă în cazul în care observi că ai tulburări ginecologice.

O găseşti în magazine,sub formă de lapte sau de granule.

Potrivit cercetătorilor din Marea Britanie,femeile care consumă 30 de grame de soia zilnic suferă în mai mică măsură de simptomele sindromului premenstrual (sâni dureroşi,crampe musculare,dureri de cap).

De fapt,hormonii vegetali numiţi fitoestrogeni,care se găsesc în soia,reglează nivelul de hormoni feminini (estrogen şi progesteron).

2. Ai probleme cu greutatea? Mănâncă ouă!

Ouăle fierte mâncate dimineaţa îţi dau energie şi te ajută să slăbeşti.

Datorită proteinelor pe care le au,ele îţi taie pofta de a mai ciuguli toată ziua şi,mai ales,„dorul” de dulce,care-ţi pune beţe-n în roate când vrei să slăbeşti.

Aşa spun cercetătorii olandezi,care au studiat efectele acestui aliment asupra siluetei.

La fel de eficace

Nucile,fisticul şi migdalele sunt recomandate femeilor care vor să scape de kilogramele în plus,datorită conţinutului lor mare de fibre şi de proteine.

Mai mult,fisticul are şi acid oleic,care taie pofta de mâncare. Ideal ar fi să le mănânci de trei ori pe săptămână,dar nu în cantitate prea mare,ci numai atât cât poţi lua în căuşul palmei.

3. Memoria îţi joacă feste? Bea cafea!

Consumatorii de cafea au o atenţie mai vie decât persoanele care nu consumă niciun produs cu  cofeină,pentru că această substanţă ajută la procesarea mai rapidă a informaţiilor în creier.

Cel puţin asta demonstrează un studiu realizat în Marea Britanie. Tot despre cofeină se spune că scade riscul de depresie nervoasă.

Atenţie!

Două ceşti de cafea pe zi (150 mg de cofeină) sunt suficiente!

La fel de eficace

Vinul roşu scade cu 50% riscul de îmbătrânire a creierului,datorită antioxidanţilor pe care-i conţine.

Ei stopează deteriorarea vaselor de sânge,cauză a disfuncţiilor cerebrale.

4. Te doare capul? Ia seminţe de dovleac!

Una dintre cauzele durerilor de cap este deficitul de magneziu,pentru că acest element nutritiv dilată vasele de sânge de la nivel cerebral,ceea ce previne şi atenuează durerile.

Un pumn de seminţe pe zi,puse în salate sau mâncate ca atare,sunt de-ajuns pentru nevoile tale zilnice.

La fel de eficace

Apa este un remediu pe care-l ai la-ndemână atunci când vrei să scapi de durerile de cap sau când te simţi obosită.

Este suficient să bei un litru şi jumătate de apă pe zi şi reuşeşti să preîntâmpini disfuncţiile sistemului nervos,care provoacă adesea aceste neplăceri.

5. Febra musculară e chinuitoare? Fă-ţi un bol de cereale cu iaurt!

După ce depui efort fizic susţinut,îţi poţi reface rezervele de glucoză şi fibrele musculare dacă mănânci iaurt şi cereale integrale.

Este un truc pe care specialiştii americani îl recomandă atleţilor pentru a se recupera după antrenamentele intense.

La fel de eficace

Migdalele şi cireşele îţi oferă vitamina E,respectiv antioxidanţi (antocianine),care sunt benefice pentru recuperarea după efort şi atenuează durerile şi inflamaţiile musculare.

6. Te supără o sinuzită? Respiri mai bine cu rozmarin!

Vaporii sunt cea mai bună cale prin care ierburile binefăcătoare pot elibera sinusurile congestionate.

Rozmarinul şi oregano au proprietăţi antivirale şi antimicrobiene.

Pune trei linguriţe dintr-un amestec făcut din ambele plante uscate şi mărunţite într-un vas cu apă clocotită.

Lasă la infuzat câteva minute,apoi  acoperă-ţi capul cu un prosop şi,stând deasupra vasului,inhalează aburii emanaţi.

La fel de eficace

Cimbrul dilată bronhiile şi-ţi permite să respiri mai uşor când suferi de sinuzită. Poţi să-l foloseşti alături de oregano şi de rozmarin sau separat.

7. Infecţii cutanate sau răni? Mierea le cicatrizează!

Mierea are multiple utilizări. Între altele,ea stimulează vindecarea leziunilor pielii,deoarece favorizează cicatrizarea şi combate infecţiile.

Tot ce ai de făcut este să întinzi un strat gros de miere pe zona afectată şi să aplici un pansament curat deasupra. Las-o să acţioneze câteva ore.

La fel de eficace

Curcuma sau turmericul,un condiment asiatic,pe care indienii îl folosesc din vechime,are proprietăţi antiinflamatoare şi antiseptice.

Contra iritaţiilor,pune pe piele timp de o oră un amestec dintr-o jumătate de lingură de turmeric şi puţină apă minerală.