Uleiul de măsline

Sursă excelentă de grăsimi monosaturate şi antioxidanţi, uleiul de măsline bio, extravirgin, diminuează semnificativ riscul de boli de inimă şi de atac de cord. Reduce nivelul colesterolului, protejând inima. Adaugă-l în salate proaspete şi în alte preparate care nu necesită prăjire, pentru a te bucura din plin de proprietăţile lui.

Somonul

Foarte bogat în Omega 3, somonul scade nivelul tensiunii arteriale şi ajută la coagularea sângelui. Cercetătorii au concluzionat că o dietă ce include acest tip de peşte de două ori pe săptămână reduce cu o treime riscul mortalităţii prin atac de cord. Cel mai indicat este însă consumul de somon sălbatic, care, spre deosebire de cel de crescătorie, nu conţine la fel de multe pesticide şi metale grele.

Seminţele de in

Conţin acid alfa linoleic, substanţă care scade nivelul colesterolului şi a trigliceridelor din sânge. Reglează tensiunea şi diminuează considerabil riscul de infarct. Totodată, îmbunătăţesc digestia şi accelerează arderea grăsimilor, diminuând pofta de mâncare. Poţi adăuga micile seminţe în salate sau în cerealele de la micul dejun.

Spanacul

Bogat în luteină, potasiu şi fibre, te ajută să îţi menţii sănătatea inimii. Creşterea consumului de verdeţuri în dietă este în general benefică, o alimentaţie mai verde reducând cu 25% riscul bolilor cardiovasculare.

Nucile

Dacă înlocuieşti în alimentaţie o parte din carnea roşie cu nucile, riscul de a suferi un accident vascular scade cu 17%, spun specialiştii. Grăsimile nesaturate din nuci reduc nivelul colesterolului, însă trebuie consumate cu moderaţie, deoarece au un aport caloric mare.

Fructele de pădure

Efectele beneficie ale fructelor de pădure se datorează concentraţiei mari de flavonoide, compuşi care acţionează ca antioxidanţi, cu efecte antiinflamatorii şi antivirale. Îmbunătăţesc circulaţia sangvină, contribuind la dilatarea vaselor de sânge şi previn accidentele vasculare cerebrale.

Ciocolata neagră

Bogată în antioxidanţi, ciocolata cu un conţinut ridicat de cacao, de cel puţin 50%, reduce colesterolul, energizează organismul, reduce tensiunea arterială şi previne formarea cheagurilor de sânge. E un răsfăţ bun pentru sănătatea inimii, dar consum-o în porţii mici, de 3-4 ori pe săptămână.