Muşeţel

Muşeţelul este cel mai cunoscut pentru efectele sale asupra somacului. Ceaiul de muşeţel calmează durerile de burtă. Relaxant,cu  o aromă delicată,acesta conţine uleiuri care acţionează asupra muşchilor stomacului. Trei ceşti pe zi ajută la o digestie mai bună şi rezolvă problemele intestinale. Utilizaţi o lingură de flori de muşeţel la o cană de apă.

Lămâie

Ceaiul de lămâie reduce senzaţia de agitaţie şi anxietatea. De asemenea,ajută la reglarea tensiunii,eliminarea nervozităţii şi are efecte şi asupra depresiei. Relaxează-te cu o ceaşcă înainte de culcare pentru un somn liniştit. Alege frunzele de lămâie proaspete sau uscate,cu o aromă puternică.

Floarea pasiunii

La fel ca lămâia,floarea pasiunii este o plantă calmantă,care te ajută să ai un somn odihnitor. Conţine substanţe care s-au dovedit a fi uşor sedative. Ceaiul de floarea pasiunii este recomandat de botanişti ca fiind cel mai bun tratament pentru insomnie,mai ales dacă somnul este perturbat de anxietate. Utilizează 1 lingură de plantă uscată la o cană de apă clocotită.

Mentă

Cel mai cunoscut efect al ceaiului de mentă este împotriva indigestiei. După gust,una sau mai multe linguri de frunze de mentă la o cană de apă asigură aroma plăcută care ajută şi la combaterea răcelii.

Rozmarin

Ceaiul de rozmarin alungă durerile de cap. Rozmarinul ajută la menţinerea vaselor de sânge dilatate,prevenind durerile de cap induse de stres şi tensiuni.

Salvia

Dacă ai un somn agitat,ajungând până la transpiraţie,o cană de ceai de salvie poate fi soluţia. Utilizeză 4 linguri cu vârf de salvie uscată la o ceaşcă de apă clocotită. Acoperă bine şi aşteaptă cel puţin 4 ore înainte de a-l consuma.

Cimbru

Cimbrul combate tusea,bronşita şi desfundă sinusurile. Foloseşte două linguri de cimbru uscat pentru o cană de apă clocotită. Pentru a avea efect garantat,este recomandat de trei ori pe zi.