1. De ce ni se par mai greu de învins virozele acum?

După o iarnă îndelungată,organismul se adaptează mult mai greu condiţiilor de mediu şi sistemul imunitar este slăbit.

Trecem de la o perioadă în care frigul ne-a ţinut mai mult în casă şi alimentaţia era deficitară,la primăvară,momentul ideal să facem plimbări şi să ne schimbăm regimul alimentar.

Dacă nu avem grijă în această perioadă,  infecţiile se instalează foarte uşor.

2. Sunt mai contagioase?

Nu mai mult ca de obicei. Problema este că se transmit pe cale aeriană şi,întrucât circulăm mai mult,intrăm mai uşor în contact cu ele.

Când suntem bolnavi,trebuie să ne izolăm pentru a nu da şi altora boala.

Ca să evităm răceala şi gripa,este bine să ne ţinem departe de  aglomeraţii şi de persoane răcite,să aerisim des şi să avem o alimentaţie bogată în vitamine şi minerale.

3. Ce simptome au  infecţiile virale de sezon?

Simptomele cele mai răspândite ale răcelii sunt stările de oboseală,strănutul frecvent,tusea,nasul înfundat,febra,durerile musculare,inflamarea amigdalelor şi durerile de cap.

Aceste tulburări se declanşează de regulă la două-cinci zile de la infectare.

Gripa este mai severă decât răceala şi începe brusc,cu febră şi frisoane,oboseală,dureri musculare şi de cap.

4. Ce complicaţii pot da?

Multe infecţii virale de primăvară trec de la sine.

Formele uşoare nu necesită tratament,ci este recomandat consumul de lichide calde,evitarea frigului şi a umezelii,precum şi multă odihnă.

În cazul în care starea de rău persistă şi boala nu dă înapoi,se poate ajunge la otită,amigdalită cronică şi bronşită.

5. Te mai poţi vaccina în aprilie contra gripei?

Ne putem vaccina tot timpul anului împotriva gripei,dar cel mai bun moment pentru a face acest lucru este pe timpul iernii când se înregistrează cele mai multe îmbolnăviri.

6. Ce categorii sunt mai expuse la aceste boli?

Vârstnicii,copiii,bolnavii cronic,gravidele cu risc cres­cut de a contacta infecţia,personalul medical sau care lucrează în colectivităţi de copii ori în instituţii de îngrijire (creşe,aziluri,şcoli).

7. Cum ne întărim imunitatea?

Pentru întărirea imunităţii,fructele şi legumele bogate în vitamina C sunt cele mai importante.

Poţi lua şi suplimente cu  vitamine,cu echinaceea şi cu propolis.

Ajută la ameliorarea rapidă a simptomelor de gripă şi de răceală începând prin descongestionarea mucoaselor tractului respirator,urmată de scăderea febrei şi reducerea durerilor asociate virozelor de primăvară.