1.Dacă te înfometezi pierzi în greutate

Fals! Săritul peste mese nu te ajută să pierzi în greutate, din contra. Potrivit studiilor, persoanele care mănâncă rar în timpul zilei au tendinţa de a adăuga câteva kilograme în plus, deoarece obişnuiesc să consume mai multe alimente la fiecare masă. Măncând puţin şi des de-a lungul unei zile, îţi vei controla mai bine apetitul.

2.Mâncatul după ora 18.00 îngraşă

Cui nu-i place să ciugulească ceva, seara?  Ei bine, cu toţii o facem. Dacă simţi că îţi este foame, poţi să mănânci – fără să exagerezi, bineînţeles. Chiar şi nutriţioniştii au dat undă verde mâncatului după ora 18.00. Nu contează ora, doar ce şi cât mănânci. Dacă îţi este foame, este indicat să mănânci cu 3-4 ore înainte de culcare. De asemenea, ai grijă la calitatea alimentelor pe care le consumi în a doua parte a zilei.

3.Detoxificarea, modalitatea ideală de a slăbi

Chiar dacă a devenit o modă, detoxificarea nu este o cură de slăbire. Înseamnă, de fapt, neutralizarea şi eliminarea mai rapidă a toxinelor din organism, printr-un regim de scurtă durată. Se recomandă să fie folosită de 2 ori pe an, primăvara şi toamna, deoarece în această perioadă metabolismul se schimbă radical.

4.Alimentele light, mai bune

O dietă săracă în grăsimi are efecte pe termen scurt: cântarul îţi va arăta poate câteva kilograme în minus, însă pe termen lung sănătatea ta are de suferit. Fiindcă grăsimile nesaturate ajută la buna funcţionare a organismului. Prin urmare, include în dietă grăsimi bune din iaurt, unt, peşte, ulei de măsline, fructe oleaginoase, şi consumă-le cu moderaţie.

5.Unele alimente topesc grăsimile

Alimentele nu ard grăsimile. Nici chiar grapefruitul, ţelina sau supa de varză. Anumite produse care conţin cofeină pot accelera metabolismul pentru o perioadă scurtă de timp, dar nu te scapă de kilogramele în plus. Pentru a scăpa de depozitele adipoase, este indicat să urmezi o dietă variată şi hipocalorică  - adică alimentele din meniul zilnic să aibă un aport caloric scăzut.

6.Lactatele nu ar trebui incluse în diete

Nu e adevărat! Studiile au demonstrat că aceste alimente sunt necesare în dieta zilnică, fiindcă oferă o diversitate de substanţe nutritive pentru organism: proteine pentru muşchi, calciu pentru oase etc. Optează pentru lactate integrale şi consumă-le cu moderaţie.

7.Bea multă apă ca să devii mai suplă

Dacă bei mai multă apă pe zi nu topeşti neapărat grăsimile. Din contra, îţi poţi face mai mult rău, pentru că apa în exces afectează echilibrul electrolitic al corpului.

Bine de ştiut!

Consumul de carne roşie, în cantităţi mici, poate fi inclus într-o dietă sănătoasă. Acest aliment conţine proteine, fier, vitaminele B şi D, protejează inima şi scade colesterolul rău.

Info plus

În categoria mituri intră şi ideea legată de aşa-numita curăţare a colonului. Este sănătos, pentru sănătatea intestinului gros, să bei lichide suficiente şi să mănânci alimente bogate în fibre, precum fructele şi legumele. Dar asta nu are efecte miraculoase în curele de slăbire.