1. Oferă proteine vegetale 

Cine ar fi bănuit că broccoli este o sursă bună de proteine vegetale? O cană de legumă conţine 3 grame de proteine şi zero grame de grăsime. Uimitor!

2. E bogat în vitamina C

O cană de broccoli îţi oferă 135% din valoarea zilnică recomandată de vitamina C, binecunoscută pentru proprietăţile antioxidante şi capacitatea sa de a susţine sistemul imunitar.

3. Ajută la absorbţia Vitaminei D

Broccoli este o excelentă sursă de vitamine A şi K, care ajută la absorbţia vitaminei D, atât de necesară pentru piele. Vitamina A este valoroasă pentru ochi, în timp ce vitamina K e bună pentru sănătatea oaselor.

4. Îmbunătăţeşte digestia

Fibrele din alimentaţie sunt nutrimentul cheie pentru ameliorarea sănătăţii digestive şi prevenirea constipaţiei. O cană de broccoli conţine 2,4 g de fibre, adică 9% din valoarea zilnică recomandată. Fibrele, după cum ştim, dau senzaţia de saţietate timp mai îndelungat.

5. Are proprietăţi antiinflamatoare

Este o sursă excelentă de fitonutrimenţi (kaempferol şi izotiocianaţi), care ajută la reducerea inflamaţiilor. Inflamaţia cronică este considerată un factor de risc major pentru boli grave precum cele de inimă, cancer, artrită. Dacă suferi de artrită sau gută, trebuie să consumi broccoli. Kaempferolul ajută şi la prevenirea alergiilor

6. Menţine sănătatea inimii

Este o bună sursă de luteină, care poate împiedica îngroşarea arterelor, ajutând, prin urmare, împreună cu vitamina B6 şi acidul folic din compoziţia sa, la prevenirea bolilor cardiovasculare.

7.Te ajută să slăbeşti sănătos

Un studiu al Ministerului Agriculturii al SUA a arătat că aceia care mănâncă zilnic 24 g de fibre – adică, o căpăţână de broccoli –, obţin o masă săţioasă, care oferă doar 90 de calorii. Prin urmare, leguma este excelentă în curele de slăbire.

SFAT CPF

Pentru a păstra în totalitate atât valorile nutritive ale acestei miraculoase legume, cât şi gustul, cel mai indicat este să o fierbi la abur şi nu în apă, circa 5-7 minute, astfel încât să nu se înmoaie. Deşi coaja tulpinii sale pare necomestibilă fiind tare, se curăţă şi se aruncă, iar tulpina tăiată rondele sau cuburi se fierbe la abur împreună cu buchetele.

Bine de ştiut!

Poţi obţine 4% din cantitatea recomandată de calciu pentru întărirea oaselor din doar o modestă porţie de broccoli. Această informaţie este importantă în special pentru femei, care suferă cel mai mult de afecţiuni ale oaselor, precum osteoporoza.